יום חמישי, 5 ביוני 2014

מהמייל: האם מועצת חכמי התורה תתמוך במועמד נגד דעת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל

הרה"ג ציון בוארון שליט"א

מאת: יוחאי דנינו

יקבל הכרה נוספת ממועצת חכמי התורה? הרה"ג ציון בוארון

נאמנות כפולה? היום צפוייה להתכנס הוועדה למינוי דיינים צפויה בכדי לבחור חמישה דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול ו-14 דיינים לבתי הדין האזוריים.
כיום חברים בוועדה שרת המשפטים ציפי לבני (המשמשת מתוקף תפקידה גם כיו"ר הוועדה), הרב הראשי הג"ר יצחק יוסף, הרב הראשי הג"ר דוד לאו, חבר בית הדין הגדול הרה"ג ציון בוארון, הרה"ג ציון אלגרבלי,שר הפנים גדעון סער, יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי, ח"כ שולי מועלם, עו"ד מרדכי אייזנברג, עו"ד אשר אקסלרוד ורחל לב-מור.
לקו הגמר בבחירות לבתי הדין האזוריים הגיעו 74 דיינים, ברשימת המועמדים לבתי הדין הרבניים נמצאים שניים ששמות משפחותיהם מוכרים לציבור, הרב אליהו עמאר - בנו של מרן הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, והרב ינון בוארון בנו של הרה"ג ציון בוארון, חבר ביה"ד הגדול כאמור וחבר הוועדה, כמו כן ברשימה נמצא הרב אריאל שוויצר גיסו של הרב הראשי הגר"ד לאו.
הדיינים, כולל הרבנים הראשיים לישראל, מקיימים ביניהם דיונים מעמיקים כאשר בסיומם ככל הנראה יציגו אחדות בתמיכה במועמדים המועדפים עליהם, כשכל הנראה ייסגר 'דיל' בין חברי הוועדה, וזאת בשל בצורך בתמיכת שמונה חברי וועדה בכדי להיבחר לתפקיד.
כעת טרם ברור האם הרבנים הראשיים יתמכו בבני הרבנים עמאר ובוארון, אך יתכן ותהיה השלכה למצבת יחסי הכוחות בהנהגה הרבנית-ספרדית והיא תעלה שוב לכותרות.
מועצת חכמי התורה צפויה להורות לאלי ישי, הפוליטיקאי החרדי בוועדה, במי לתמוך לתפקיד בבית הדין הגדול והאזורי, כשהשאלה הגדולה היא האם יופיע שמו של הרב ינון בוארון ברשימת הנתמכים על ידי מועצת חכמי התורה היות ולאביו הרה"ג ציון בוארון קשרים טובים עם יו"ר ש"ס אריה דרעי אך מנגד היה זה שהתמודד מול בנו של מרן הגרע"י זצוק"ל יבדלחט"א הגר"י יוסף, ולמרות כל פניותיהם של אנשי הבית ברחוב הקבלן ומקורבים נוספים סירב הרב בוארון להסיר את מועמדותו ובנוסף עד יומו האחרון של מרן זצוק"ל לא הגיע הגר"צ בוארון לבקש את סליחתו. והאם מועצת החכמים תורה לתמוך בהרה"ג אליהו עמאר בנו של מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר.
כאן למעשה תעמוד שאלת נאמנותה של מועצת חכמי התורה החדשה למרן הגר"ע זצ"ל מי שכיהן כנשיאה של המועצת או שמא היא מעדיפה לפתוח 'דף חדש' עם הגר"צ בוארון כפי שכבר נעשה בביטאון ש"ס 'יום ליום' אך מנגד מעדיפה להתעלם ממרן הגרש"מ עמאר שהתקבל בחמימות רבה אצל מרן הגר"ע זצ"ל וקבל את סליחתו.
יצויין כי הסיכויים למינוי קרובי משפחה של חברי הוועדה לתפקיד נמוכים, וזאת בשל כך שבסביבתה של יו"ר הוועדה השרה ציפי לבני אומרים כי היא מתנגד בעקרון למינויים כאלה. ולכן מועמדותו של הרה"ג אליהו עמאר בנו של מרן הגרש"מ הופכת לרלוונטית מתמיד.
בינתיים, הוגשה תלונה למבקר המדינה בנושא קרבת המשפחה של המועמדים, על פי הדיווח ב'קול ישראל': "משרד מבקר המדינה מבקש משרת המשפטים לבני, יושבת ראש הוועדה למינוי דיינים, לבדוק בדחיפות תלונה שלפיה רשימת המועמדים לתפקידי דיינים בבתי הדין הרבניים הורכבה על בסיס קשריהם ולא כישוריהם".
רשימת הרבנים שהגיעו לקו הגמר בבחירות לבית הדין הרבני הגדול: הרב אהרון כץ, הרבישראל שחור, הרב נחום גורטלר, הרב מסעוד אלחדד, הרב יעקב זמיר, הרב אליהו אברג'יל, הרב אוריאל לביא, הרב עמוס מיכאל, הרב אליהו היישריק, הרב דוד מלכה, הרב אליעזר איגרא, הרב יקותיאל כהן, הרב אברהם שינפלד, הרב מרדכי טולידנו, הרב יוסף גולדברג, הרב שלמה שטסמן, הרב יעקב אליעזרוב, הרב נחום פרובר, הרב יצחק אלמליח והרב אברהם שינדלר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה