יום רביעי, 25 ביוני 2014

חדשות בקצרה: חדשות 24


מני גירא: מחלוקת על סיבת אי התייצבות כאלפיים שבע מאות בחורים בלשכת הגיוס.
הח"כים: בעיות פרוצדורה. 'שערי חסד': בשל הוראת הרב אויערבך.

הגר”י רוזן סילק 2 בחורים מישיבת אור ישראל משום שלא התייצבו בבקו”ם, יקי אדמקר חושף את תמליל דבריו של הגר”י לבחורים המסולקים "מבחינתי אתם פושעים - לא להתייצב גרוע מללכת לסנוקר, נתתם לי בוקס בפנים תסתמו את הג'ורה שלכם ותסתלקו מכאן, כאן אני בעל הבית ואני קובע כאן"

מתקפה חרדית נגד פירון! ח"כ אזולאי מש"ס בראיון סוער: במה חטא הילד שנולד כחרדי, לכן לא מגיע לו קייטנה? פירון עשה מעשה שלא ייעשה. החקירה בנושא הועברה למבקר המדינה.

יו"ר המועצה לשלום הילד יצחק קדמן בראיון: אין עבור מה לעתור לבג"ץ שמניסיון העבר דוחה עתירות הקשורות למגזר החרדי. זו אפליה שערורייתית ממדרגה ראשונה.

מבצע 'שובו אחים' נמשך - איציק סנדרוי, מנהל ישיבת חב"ד במצפה יצהר בראיון: "מרגישים רוח מלחמה, אני ותלמידי הישיבה חילקנו לחיילים בגזרה כ-500 גלידות, בקבוקי קולה ופחיות ורקדנו עם החיילים. קמנו בשלוש לפנות בוקר להכין סיר ענק של קפה ובשעה ארבע וחצי לפנות בוקר קיבלו כ-1,000 חיילים שחזרו מפעילות מבצעית עוגות, קפה חם וגלידות - המטרה: לפנק את החילים ולתת להם מוטיבציה וחיזוק ושירגישו שיש להם רוח גבית מאחור".

הטבת 0% מע"מ ברכישת דירה - מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי בראיון: "גם מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מהמגזר החרדי ייכללו בהטבת 0% מע"מ ברכישת דירה - אני שמח מאוד שהצלחתי לשנות את ההחלטה לאחר שפניתי בנושא למנכ"לית משרד האוצר ולמנכ"ל משרד השיכון, אמרתי להם שלא יעלה על הדעת שאותם משרתים מהמגזר החרדי ייפגעו".

חוק רב ראשי אחד - הרב טוביה שולזינגר אב"ד קריית אתא בראיון: "זהו ניסיון לחלן את הארץ הזאת - לקעקע את התורה כולה, זה מגיע ממניעים לא טהורים, זו הצעה שמגיעה מאנשים שרוצים פשוט להפוך את היהדות למשהו לאומי".

שנת השמיטה - נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי בראיון: "יש מקום לחדש את שמיטת הכספים ולאפשר לאזרחים נזקקים לשמוט את חובותיהם לרשויות מקומיות וגופים ציבוריים אחרים, בכדי לפתוח דף חדש בחייהם מנקודת זינוק טובה יותר - לשקם את חייהם מבחינה כלכלית, שנת השמיטה היא הזדמנות טובה וחשובה לכך".

רבקה רביץ ששימשה כמנהלת לשכת רובי ריבלין תמונה לראש הסגל של הנשיא. מנהל הקמפיין וראש מערך ההסברה של ריבלין הראל טובי מועמד לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא.

'ערוץ 7': ר"ע בית שמש אבוטבול שב מארה"ב ובידו 3 חלות 'שיריים' אותן קיבל מהאד' מסקווירא להעבירן למשפחות החטופים לסגולה וברכה.

ישראל כהן ב'כיכר': נציג צה"ל חשף הבוקר בועדת שקד נתונים לפיהם רק 38% מבני הישיבות מתייצבים בלשכות גיוס. מתוך 2996 שזומנו לקבלת פטור בגילאי 22-28 התייצבו 1126 ורק 1 מתוכם התגייס.

ח"כ לשעבר יעקב כהן עוכב לחקירה במהומה בביהכנ"ס ימין צדק בב"ב, תושאל ע"י שוטרי מרחב דן ושוחרר.

ח"כ ישראל אייכלר על יאיר לפיד בכנסת: "שימו לב לפרץ ההומאניות איך זה קורה לאדם ולמפלגה שמתאכזרים ומרעיבים ילדים קטנים ומונע קייטנות לילדים רק כי הם חרדים. מרחם דווקא על רוצחים מחבלים שובתי רעב".

מקרה הזוי במודיעין עילית. הסקופים: בן 14 עוכב לחקירה לאחר שלקח תינוק מגן ילדים ללא רשות האם. בחקירה אמר כי אין לו אחים קטנים ורצה להכיר את ההרגשה.

עוד בבחדרי חרדים: חשיפת דעתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל המתירה ומעודדת לימודים אקדמאים במכללה החרדית.

הרמטכ"ל בני גנץ הערב במסיבת עיתונאים - מבצע החיפושים אחר הנערים החטופים יימשך ככל שידרש, לדבריו: " "אנו ערוכים לכל תרחיש, אך ככל שחולף הזמן - החשש לחייהם גובר, הנחת העבודה היא שהם בחיים. כוחות הצבא, בשיתוף השב"כ והמשטרה, ימשיכו במבצע "שובו אחים" ככל שיידרש עד להשבת החטופים לביתם, תוך פגיעה בחמאס. אני מבקש לחזק את משפחות החטופים, אנחנו איתם ובשבילם".

'ערוץ 10': השר נפתלי בנט מעריך: יהיו בחירות בעוד 8 חודשים.

בח"ח חושף: מכתב מועצת החכמים המתיר לימודים אקדמאים משנת תשס"ט. עליו חתום גם הגר"ש כהן.

'המבשר': קצין בכיר: "יתכן שהחוטפים טרם סיימו את מסלול בריחתם" ולכן לא הגיע עדיין פנייה מהמחבלים למו"מ.

מבקר המדינה מאשר כי התקבלה במשרדו תלונה על תגובת המשטרה לאחר חטיפת הנערים. בקרוב יוחלט אם תיפתח חקירה רשמית.

מספר רקטות נורו בדקות האחרונות מעזה לעבר אשקלון וסביבתה - בחסדי שמים ללא נפגעים.

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד נוחי דנקנר בפרשת הרצת מניות באי.די.בי.

מכתבו של הגר"ש כהן נשיא מועצת החכמים נגד לימודים אקדמיים במכללות החרדיות, הופיע הבוקר בעיתון 'המבשר'.

ביער האומות הסמוך להר הרצל הושחתו כ-20 שלטי אבן הנושאים שמות של נשיאים וראשי מדינות שנטעו עץ במקום, רוססו כתובות של שמות החטופים ו"כהנא צדק". נפתחה חקירה.

אמהות החטופים יגיעו מחר לכנסת למפגש עם חברות כנסת מכל סיעות הבית תחת הכותרת מח"כות לבנים.

 החל מהיום משתנה שמם של עוזרי הח"כים ל"יועץ פרלמנטרי". ועדה הוקמה לשיפור תנאי העסקתם.

הקרב על ביהכנ"ס! עו"ד בישיץ ב'הקול החרדי': הליטאים נקראו לדין תורה אצל הרב וואזנר וסירבו להופיע. מעדיפים את כוח הזרוע ע"פ דין תורה. החוזה אוסר עליהם להתפלל בביהכנ"ס. נתבע מהם את הכספים שנגנבו מהעמותה.

גלובס': שר השיכון אורי אריאל החרים אתמול את קבינט הדיור בגלל סכסוך עם יאיר לפיד.

הכנסת: לפני שהחוק לרב ראשי אחד עבר, הח"כים החרדים תקפו. אורי מקלב: שיהיו שני רבנים מפריע רק למי שלא מבין ויודע מה תפקידו של הרב.
ישראל אייכלר: עצם העובדה שהכנסת עוסקת בזה, זה בכוונת מכוון לפגוע ביהדות ובדת.
הרבנים הראשיים לישראל בתגובה חריפה נגד אישור חוק רב ראשי אחד: "חבל שבימים בהם העם מאוחד בדאגה לשלום החטופים - הכנסת עוסקת בחקיקה חסרת תכלית הפוגעת במסורת ישראל מאות בשנים".

שלדון אדלסון יתרום 25 מיליון דולר לאוניברסיטת אריאל - זוהי תרומתו הראשונה למוסד מעבר לקו הירוק.

יקי אדמקר בוואלה: מקורבי עדינה בר שלום סבורים כי המכתב של מרן הגר״ש כהן נגד לימודי אקדמיה הוא חלק ממאבק של יו"ר ש"ס אריה דרעי נגדה. רעיית דרעי אמרה שהיא מעריכה שהרב לא התכוון למוסדותיה שיש להן מעטפת חרדית.

פגישת עסקני חסידות ברסלב עם שר החוץ. ח״מ עי׳ מודיעין עילית נחמן ניימן לסקופים: ליברמן הבטיח לעזור ולסייע לעולים בר״ה לאומן. בחודש הבא יפגש עם נשיא אוקראינה החדש ויעלה בפניו את דרישותינו.

מרן האד' מבעלזא יצא אמש לקרית יערים טלז-סטון שם ישהה למנוחה בשבועות הקרובים.

'ישראל היום': מרן הגר"ש כהן יצא אמש נגד המכללות, בזמן שבתו של הגר"ע יוסף זצ"ל עדינה בר שלום מנהלת מכללה. גם רעייתו של אריה דרעי מנהלת שלש מכללות שונות: למוסיקה, לחינוך ולהנדסה.

ח"כ יעקב אשר לנפתלי בנט: הינך עולה על רבותיך, בנימין נתניהו לא רצה את ראובן ריבלין כנשיא, ולכן פעל לביטול הנשיאות, אתה, כשהפסדת שנבחרו רבנים חרדים על אפך וחמתך, פועל לביטולו, לפחות הינך מסתפק בביטול רב אחד בלבד.

שריפה פרצה בדירה ברחוב אריה צימוקי בקרית מלאכי, חובשים של איחוד הצלה מסניף קרית מלאכי העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 40 שנפצע קשה, מני עזריאל ראש סניף איחוד הצלה בקרית מלאכי בראיון לסוכנות הידיעות "חדשות 24": "מדובר באברך שאנחנו מכירים מהקהילה - חסיד חב"ד, אזרחים סיפרו לנו כי נשמע פיצוץ ולאחר מכן הגבר שנכווה קשות נאלץ לקפוץ מהחלון ככה"נ מחוסר אפשרות יציאה מהדירה כתוצאה מהעשן והאש. חשוב להתפלל לרפואתו מנחם מנדל בן מרגלית - אשתו וילדיו מחכים לו בבית".

צאנז: אמש נערך 'שבע ברכות' בכפר סבא לעשרות נגידים בשילוב דינר לכוללי צאנז. אורח הכבוד: חנניה צ'ולק. מקהלת 'מלכות' הנעימו.

אליהו אליוביץ מרוטר בראיון לסוכנות הידיעות "חדשות 24": עקב הקריסה במבנה ביה"כ הגדול בבני ברק ארוחת הצהרים של 'בית התבשיל' תוגש במקום חלופי, בעקבות הקריסה נחסמה הגישה לחדר האוכל המרכזי של בית התבשיל השוכן במבנה, ועקב כך לא תוגש ארוחת הצהרים במקום. הנהלת בית התבשיל במגעים עם בעלי אולמות בסביבה על מנת להגיש שם את ארוחת הצהרים לנזקקים".

לעידכונים 24 שעות חייגו 05080024242

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה