יום שני, 30 ביוני 2014

סוף טראגי: השתלשלות הענינים


שבועיים וחצי לאחר שנעלמו עקבותיהם בגוש עציון, הגיעה הפרשה לסיומה עם מציאת גופותיהם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח בוואדי סמוך לחלחול, לא הרחק מהמקום בו נעלמו. הקבינט יתכנס הערב לדון בהשלכות האירוע

העצרת אמש בכיכר רבין

בתום 18 ימים של חיפושים, הגיעה הבשורה המרה: גופותיהם של שלושת הנערים החטופים - גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל - נמצאו על ידי כוחות צה“ל מצפון לחברון. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הלילה כדי לדון בהשלכות האירוע. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור הצהרה לתקשורת. צוותים של צה“ל הגיעו לבתי שלוש המשפחות, בטלמון, בנוף איילון ובאלעד, ומסרו להן את ההודעה הקשה.  את גופות החטופים מצא צוות משותף לחיילי צה“ל ולבית ספר שדה כפר עציון, שהציע את עזרתו בחיפוש אחר החטופים. 

קצין בכיר אמר "אזור החיפושים התמקד צפונית ליישוב תלם, ושם נמצאו אחר הצהריים שלוש הגופות. הודעה נמסרה למשפחות ועכשיו עוסקים בזיהוי סופי שלהם. מידע שהגיע משב"כ כבר אחרי החטיפה הביא למיקוד באזור זה. מודיעין של שב"כ הלך והתמקד באזור צפון מערב חברון". 

שלשת הנערים שנרצחו בידי מחבלי החמאס
שני המחבלים המרכזיים, האחראים לחטיפה, הם מרואן קואסמה ועאמר אבו עישה – פעילי חמאס מחברון, אשר הפכו למבוקשים מיד עם ביצוע פיגוע החטיפה. מאז החטיפה התנהל מצוד נרחב של שב"כ וצה"ל ללכידת המבוקשים, בראש ובראשונה על מנת לאתר את מקום המצאם של הנערים החטופים.

מאז היוודע דבר העלמותם של השלושה פתח צה"ל במבצע "שובו אחים", שמטרתו המוצהרת הייתה למצוא את השלושה ולהגיע אל חוטפיהם. זמן קצר לאחר שנעלמו הצהיר ראש הממשלה כי מאחורי הפיגוע עומד ארגון חמאס והטיל עליו את מלוא האחריות.

אלפי חיילים סרקו בשבועיים האחרונים את העיר חברון ואת הכפרים בסביבתה. במהלך הסריקות נעצרו פעילי חמאס רבים ובהם משוחררי עסקת שליט. בישראל הצהירו כי בכוונת המדינה להחזיר




את משוחררי שליט לרצות את תקופת מאסרם מאחר והפירו את תנאי שחרורם ושבו לעסוק בטרור.

חיילי צה"ל סרקו אלפי בתים, מפעלים, בורות מים ומערות, כשהם מחפשים אחר "מידע הזהב" שיביא למציאת החטופים. הערב כאמור נמצאו השלושה וכעת, ככל הנראה ירוכז המאמץ במציאת החוטפים ובלכידתם.

אמש התקיימה עצרת המונים בכיכר רבין בתל אביב, בה השתתפו משפחות החטופים וכ-80,000 בני אדם. שלוש האמהות דיברו בעצרת והודו לקהל שהגיע וממשיך לחזק את המשפחות לאורך התקופה המורכבת. ”מרגש ומחזק אותנו לראות כאן את העם על כל גווניו, בתקופה הקשה שכולנו עוברים. נחזק ונחבק איש את רעהו ונתפלל כולנו לשובם המהיר של איל, גיל-עד ונפתלי, באהבה גדולה“, אמרה איריס יפרח, אמו של איל. המשפחות הביעו תקווה כי שלושת הנערים ישתתפו בעצרת הודיה בכיכר רבין, עם שובם בשלום משביים, אך משאלה זו נגוזה.

מקום המצאות הגופות הקדושות הי''ד

הסוף המר: הודעת דובר צה''ל-שני המחבלים המרכזיים, האחראים לחטיפה, הם מרואן קואסמה ועאמר אבו עישה – פעילי חמאס מחברון, אשר הפכו למבוקשים מיד עם ביצוע פיגוע החטיפה. מאז החטיפה התנהל מצוד נרחב של שב"כ וצה"ל ללכידת המבוקשים, בראש ובראשונה על מנת לאתר את מקום המצאם של הנערים החטופים.
מאז היוודע דבר העלמותם של השלושה פתח צה"ל במבצע "שובו אחים", שמטרתו המוצהרת הייתה למצוא את השלושה ולהגיע אל חוטפיהם. זמן קצר לאחר שנעלמו הצהיר ראש הממשלה כי מאחורי הפיגוע עומד ארגון חמאס והטיל עליו את מלוא האחריות. אלפי חיילים סרקו בשבועיים האחרונים את העיר חברון ואת הכפרים בסביבתה. במהלך הסריקות נעצרו פעילי חמאס רבים ובהם משוחררי עסקת שליט. בישראל הצהירו כי בכוונת המדינה להחזיר

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה