יום שישי, 13 ביוני 2014

מקורות ערבים מדווחים שארגון טרור נטל אחריות על חטיפת ישראלים [רוטר סקופים] מתעדכן!

שלושה נערים נעדרים באזור חברון, נבדק אם נחטפו
הותר לפרסום: מאז הלילה נערכים חיפושים אחר שני נערים וצעיר מישיבה שעלו ככל הנראה על רכב באזור גוש עציון ומאז נותק עמם הקשר. כוחות גדולים, בסיוע מתנדבים, עורכים סריקות בשטחים הפתוחים שבגוש עציון ובגם באזור חברון - שם נמצא רכב שהוצת

חשד לחטיפת שני נערים וצעיר באזור חברון: החל מלפנות בוקר (יום ו') מנהלים כוחות הביטחון סריקות באיור בית לחם וחברון בשל חשש כבד לחייהם של שלושה תלמידי ישיבה בגוש עציון בני 19-17, שיצאו אמש בשעת חשיכה מהישיבה לביתם שמחוץ ליישוב, ומאז נעלמו עקבותיהם. בין היתר נבדק קשר בין מכונית שרופה שהתגלתה באזור חברון להיעלמות.



צילום: ירח ראפ ומשה בוטביה - סוכנות תצפית
סריקות אחר הנערים

כלי רכב צבאיים בחפ"ק בקריית ארבע (צילום: גיל יוחנן)


(צילום: גיל יוחנן)

קרוב משפחה של אחד הנערים הנעדרים אמר כי הקרובים קיבלו עדכון על ההיעדרות מצה"ל והמשטרה. "הוא פשוט נעלם. לא הגיע הביתה", הוא אמר. "ההורים שלו דואגים, מתפללים, מייחלים לטוב. כולנו מתפללים שהסיפור יסתיים בטוב".

מוקדם יותר הופצו הודעות כוזבות על מבצע לכאורה לשחרור חטופים, שפשטו כאש בשדה קוצים ברשתות החברתיות. השמועות הגיעו אף לאחת מהמשפחות.

מדוברות היישוב של אחד הנערים הנעדרים נמסר כי בשעות הלילה, כשהבן לא הגיע לביתו ולא ענה לטלפונים, דיווח האב על היעדרותו ובמקביל חיפשו בני המשפחה את הנער אצל חברים. "ב-8:00 בבוקר קיבלנו SMS-ים ביישוב. נשאלנו האם אנו יודעים איפה הנער וביקשו מאיתנו להעיר את הילדים כדי לבדוק אם הוא ישן באחד הבתים". בהתחלה קיוו בני המשפחה כי הנער יימצא בקרוב כיוון שהיו כמ פעמים שבהם הוא שכח את המפתח והלך לישון אצל חברים. "ברגע שהבנו שהוא לא נמצא נהייתה פה אווירה מאוד כבדה. אנשים הסתגרו בבתים. אין הרבה מידע. לא היה לנו עם מי לחלוק. הוקם חמ"ל יישובי כדי לתת מידע לתושבים וארגנו תפילה המונית של תושבי היישב לאמירת תהילים שהמצב ייגמר בטוב".

הדובר הוסיף כי תלמידי הישיבה נוסעים בדרך כלל מאלון שבות לצומת גוש עציון ומשם לירושלים ומירושלים ליישוב דרך צומת שילת. "מדובר בנער שקט מאוד חברותי ואהוב על כל בני גילו".

בשב"כ ובפיקוד מרכז מתייחסים להיעלמות השניים כאל חטיפה על-ידי גורמי טרור, בין היתר מפני שהטלפונים הניידים שלהם הפסיקו לשדר איכונים מאותו המקום שבו נראו לאחרונה, בין כפר עציון להתנחלות אלון שבות. גורם צבאי בכיר עדכן הבוקר כי המאמץ מתמקד כעת במישור המודיעיני, ומדי כמה שעות מתנהל דיון הערכת מצב בהשתתפות קציני צה"ל, משטרה ושב"כ.

כוחות גדולים מבצעים סריקות בשטחים הפתוחים שבגוש עציון, ברגל, בכלי רכב ובאמצעי תצפית מתקדמים. הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הנחה את כל יחידות צה"ל הרלבנטיות לפרשייה, לרבות יחידת התערבות למצב של בני ערובה, להעלות את רמת הכוננות ולהיערך קדימה לכלל התרחישים. "המטרה היא לנסות להבין כעת מה קדם להיעלמות שלהם, לחקור לאחור. לא נמצא עד כה בשטח שום פריט ששייך לשניים", עדכן גורם צבאי.



סריקות בגוש עציון (צילום: משה בוטביה - סוכנות תצפית)


החפ"ק בכפר עציון (צילום: יחל"צ עציון)

לא ברור אם הנערים ניסו לתפוס טרמפ בגזרת עציון, לא רחוק מצומת הגוש, אזור שבו מרבים מתנחלים לעצור טרמפים למרות אזהרות הצבא והתרעות רבות על כוונת ארגוני הטרור לבצע פיגוע חטיפה. בשבועות האחרונים השב"כ חשף מספר התארגנויות מתקדמות של חוליות טרור לבצע פיגועי חטיפה לצורך מיקוח בגדה, שהונחו על-ידי מחבלים אסירים בכלא הישראלי. בסריקות גם משתתפים אנשי יחידת החילוץ עציון ובקריית ארבע הוקם חפ"ק שפעל מאז שעות הבוקר.

עוד 5 דקות הודעת דובר צה"ל










דובר צה"ל יתן תדרוך במוצב מכבים ב-17:10 לכתבים בלבד.
עדיין צא"פ.
כ"צים שלום, בשעה 17:10 בכניסה למוצב מכבים, יתקיים תדרוך של דובר צה"ל תת אלוף מוטי אלמוז למצלמות בו ימסור סינקים. לפרטים נוספים ניתן לפנות למדור. בברכה מדור כ"צים 036080214

נא להתפלל עבור יעקב נפתלי בן רחל וגלעד מיכאל בן בת גלים ואיל בן איריס תשורה .

והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים.
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה העומדים בין בים ובין ביבשה. המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה, ומאפילה לאורה ומשעבוד לגאולה. השתא בעגלא ובזמן קריב.
בהוראת רבנים תפילה להצלת הבחורים הנעדרים החלה כעת במערת המכפלה. ~~|~~ 'הקול החרדי': תפילת רבים מיוחדת הוכרזה כעת בביהכנ"ס באלעד. המשנה לראש העיר שי נתן: עקב חשש כבד לשלומו של בן קהילתנו נקראים כולם להגיע לתפילה.

רדיו 'קול ברמה' עצר כעת את השידורים ומשמיע רצף פרקי תהילים. ~~|~~ אתר NRG: בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי ח'אלד אלבטש הצהיר היום (ו') כי חטיפת חיילים היא הדרך היחידה לשחרור אסירים. הוא הזכיר כי בשנים האחרונות רק חטיפת חייל הובילה לעסקאות לשחרור אסירים. והוסיף: "יש צורך לגבות מישראל קורבנות - אין לנו מה לקבל מהאויב חוץ מעסקאות שחרור אסירים, לא נוכל לקבל את פלסטין לידנו בלי קורבנות".
באתרים הערבים מדווח על כיתור 3 בתים.. ועל המשך חיפוש... בהמון גזרות של חברון ולא רק צפונית...





בכיר ארגון הג'יהאד האסלאמי ח'אלד אלבטש מצהיר כי חטיפת חיילים היא הדרך היחידה לשחרור אסירים. הוא הזכיר כי בשנים האחרונות רק חטיפת חייל הובילה לעסקאות לשחרור אסירים.

הוא הוסיף כי יש צורך לגבות מישראל קורבנות "אין לנו מה לקבל מהאויב חוץ מעסקאות שחרור אסירים, לא נוכל לקבל את פלסטין לידנו בלי קורבנות". אלבטש קרא לפלסטינים ב"גדה", לפגוע במתנחלים בנקודות החיכוך איתם. "לא יתכן שרק צד אחד יסבול מכיבוש".

  הדיווחים על סיום המבצע אינם נכונים

תא"ל מוטי אלמוז מדובר צה"ל דיווח על שני אזרחים ישראלים צעירים מאזור גוש עציון ומסר שהפרטים אסורים בפרסום..

http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=947917מה כבר פורסם
פורסם כי יש צו איסור פרסום.
פרסומים במקורות זרים על פעילות ערב של צה"ל.
אפשרות להסלמה בשעות הקרובות בשל החלטת קבינט "חריגה מאוד". חשש כבד במוקטעה.

מובהר בזאת כי איננו קוראים באתר החמאס והידיעות באתר זה אינן מושפעות באופן כלשהו מאתרי תעמולה אנטי יהודית.


התרעות חמות ביותר

בקרב אנשי מודיעין קיים מידע קונקרטי "מיידי וודאי" לחטיפת ישראלים, הפרטים אסורים בפרסום. על פי מידע זה אבו מאזן מעוניין ב"גלעד שליט" נוסף.
תושבים ישראלים מתבקשים על ידי רכזי הביטחון והמשטרה להימנע מכל משהייה במקומות מבודדים כמו תחנות הסעה, כניסה לכפרים מועדי וכדומה.
בשנתיים האחרונות סוכלו מספר פיגועי חטיפת ישראלים שבוצעו כולם בהוראה של שר האסירים הפלסטיני של ממשלת אבו מאזן. כעת, בממשלת הפיוס, לא מונה "שר אסירים" והשינוי הזה בא ככול הנראה במטרה להצניע את האחריות לפעילות נגד יהודים בשמם של האסירים שאבו מאזן דורש מישראל לשחרר מכלאם.
בטווח הארוך אבו מאזן שואף לקדם יכולת ארטילרית שתופנה כנגד ישובים יהודים "בשטחים הכבושים", עם איום גם נגד ערי גוש דן. השבוע כבר ביטא אבו מאזן את הרעיון האידאולוגי: "הקמת מדינת ישראל היא פשע" - אמר. מילת המפתח כעת - היערכות.

יודגש כי צה"ל חקר בשבועיים האחרונים שני ניסיונות וודאיים לא מוצלחים לחטיפה באלימות של שני ישראלים בשני אירועים שונים במועדים שונים, ואולם מאז, לא נקט צה"ל באמצעים חדשים שלא ננקטו בעבר, כמו פרסום והבלטה של סכנת החטיפות של יהודים ופנייה לציבור.


אבו מאזן הסכים - פיוס באמצעות הסלמה ביטחונית
במסגרת הסכמי "הפיוס", ויתר אבו מאזן סופית על שליטתו בעזה והוא מאפשר באופן מתואם לאנשי חמאס להתארגן לפיגועים ביהודים בכל אזור. ההכרזות של אנשי אבו מאזן כללו אמירות לפיהן "נאפשר את פעילות ההתנגדות על כול צורותיה גם בגדה", בלשון אבו מאזן, הגדה היא השטח של כל מדינת ישראל.
המידע הזה מצטרף למוטיבציה גוברת והולכת של הארגונים הקשורים לאבו מאזן ומהמידע עולה שישנה כוונה חד משמעית להביא את ישראל לעמדת משא ומתן לשחרור "כל האסירים" הפלסטינים, כולל אזרחים ישראלים ממוצא ערבי.


לאחר הצהרתו של שר האוצר על תכנית עצמאית לנסיגה חד צדדית של ישראל ללא משא ומתן, אמרו פרשנים בתחנות הרדיו הפלסטיניות שזה העיתוי המושלם לעודד את ישראל לבצע את תכניתו של לפיד באמצעות הגברת האלימות ופעולות מיקוח.


לפני חודשיים, בערב ליל הסדר, נרצח ברוך מזרחי, בן 46, כאשר היה בדרכו עם רעייתו וילידיו ללי הסדר בדרום הר חברון. הוא נרצח בירי באמצעות מרצח שעמד על אם הדרך וירה ברובה מהסוג המצוי אצל אנשי אבו מאזן. צה"ל האשים את אבו מאזן באחריות לאירוע ואבו מאזן לא גינה את האירוע ולא הכחיש. ארה"ב ובריטניה הצטרפו, גינו את האירוע והביעו תמיכה במאמצי ישראל לתפוס את המרצחים.


בשולי הדברים - דיווחים על חילופי ירי - לא נמסור פרטים בשלב זה
בשעה האחרונה מדווח על פעילות של כוחות הביטחון שבמהלכה מתנהל קרב יריות., הפרטים קשורים גם לרצח ברוך מזרחי בערב חג הפסח.
***
כוננות במערכת הביטחון
במערכת הביטחון שומרים על כוננות, חיילים קיבלו הוראות מחמירות ממפקדיהם כיצד לנהוג בדרכם לביתם. מוסדות הלימוד הפנימניתיים מקפידים על הסעת תלמידים ופיזור בסופי השבוע.
זו כבר תקופה ארוכה שבשיח הפלסטיני במדיה שבבעלות אבו מאזן ישנה הסכמה לביצוע פיגועים, ואולם כעת, מעריכים במערכת הביטחון, המוטיבציה בשיאה כפי שלא הייתה זה שנים ארוכות.


יחסי ישראל אבו מאזן - עליות ומורדות
ישראל סייעה בעבר לאבו מאזן במערכת הפוליטית הקרובה אליו ואף הצילו אותו מהתנקשות בשנת 2006. אבו מאזן. לפני כשנתיים הודיע ליברמן כי ברור לו שאבו מאזן עומד מאחורי פיגועים שונים. בשנות השבעים והשמונים היה אבו מאזן חבר בחוליות שתכננו ורצחו יהודים במקומות שונים בעולם.
אבו מאזן, הידוע גם בשמו מחמוד עבאס, הוא ידידו הטוב והפוליטי של שמעון פרס ויוסי ביילין, איש ארגון "שלום עכשיו" ויחדיו הם עומדים בחזית התהליך הפוליטים להקמת מדינה ברצועת עזה בדרום ובמרכז הארץ, ביהודה ושומרון.


המדיניות הישראלית - לחלץ חי או מת כל חטוף
בישראל אימצו בשנים האחרונות מדיניות רשמית חדשה שאושרה על ידי הממשלה להתמודד עם אירועי חטיפה. על פי המדיניות יפעל צה"ל באופן מיידי לאיתור החטופים ולחילוצים, ולא ירתע מהאפשרות שייגרם לחטופים נזק פיזי אפילו במחיר חייהם. המדיניות הזו אומצה לאחר וועדה ביטחונית-אתית שמינתה הממשלה ובדקה את כלל השיקולים המנחים את מדינת ישראל באירועים כאלו. במסגרת השיקולים הובא הצורך לתגובה מידית ובלתי מתפשרת של ישראל, תוך חתירה לתוצאות "בכל מחיר".

פורום חמאס: מטוסי ביון וכוח גדול של חיילים ישראליים בחברון

הפורום חמאס: כוחות צה'' ל פושט על הבתים בחברון

כוחות ישראליים פשט על הבית שייך לזיאד אל שריף.


הפלסטיני: 10 מעל כלי טיס מעל חברון

ארץ: הפלסטינים מדווחים: חילופי אש בין חמוש לכוחות ביטחון באזור הר חברון





ע'' פ מקורות זרים בלבד: הרמטכ'' ל גנץ מפקח באופן אישי על הפעילות

דיווחים ב אתר החמאס

פורום חמאס: דיווח על הרוגים בצד הישראל ..

קרב יריות בטא דרום הר חברון יש פצועים לכחותינו

3 אזרחים חטופים, נחטף מאזור האלון שב אתמול בלילה, כרגע מנסה למצוא אותם, כוח גדול של צהל נמצא באזור ומקים מחסומי כנל לגביי כטבמים שמסתובבים באוויר







ישראל פורסת בכבדות ליד חברון לאחר היעלמותם של 2 מתנחלים
פרסמתי היום (מעודכן) 13/06/2014 13:41



חברון (מען) - הצבאית הישראלי שלח מספר גדול של תגבורת צבאית לאזור חברון בחיפוש אחר שני מתנחלים חסר שהם חוששים אולי נחטפו, מקורות בלעדיים למען אמרו ביום שישי.

כוחות ישראליים פשטו על מספר הבתים באזור Sanjar דורא, דרומית מערבית עיר חברון, ביום שישי בחיפוש של המתנחלים אחרי שהם נעלמו מחברון, סיפרו מקורות מען.

התקשורת הישראלית, ככל הנראה, עדיין לא דווחה על התקריות, אך מקורות לא רשמיים אמרו כי שני המתנחלים נעלמו יום חמישי בערב.

המתנחלים היו מסוגלים ליצור קשר עם הצבא מוקדם יותר יום שישי, אך קו תקשורת היה דיווחים לחתוך. עם זאת, הצבא היה מסוגל לזהות את מקור השיחה כמו להיות באזור של Sanjar.

מקורות מקומיים אמרו כי כוחות ישראליים פשטו על מספר הבתים הפרטיים בשכונה, למרות שזה לא היה ברור אם היה כל מעצרים, ומטוס סיור צבאי היה דיווחים שטס מעל דרום חברון.

כוחות ישראליים שהקימו מחסומים בגשר חלחול שהמצפון לחברון, כמו גם בכפר בית כחיל, צפונית מערבית לחברון, המקומיים הוסיפו.

גורם ביטחוני פלסטיני אמר מען כי כוחות הביטחון ישראליים אמרו לא אירוע כזה התרחש.

הפקיד אמר כי מכונית מאמינה שיש לוחיות רישוי ישראליות נמצא על אש אתמול בלילה, וכי הכוחות האזרחיים שכיבו את האש, טוען כי המכונית, שהייתה A35 יונדאי, הייתה קשורה להיעלמותם של שני המתנחלים.

דוברת צבא ישראלית לא השיבה לפניות המבקשות להגיב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה