יום שני, 23 ביוני 2014

חדשות בתמונות

הותר לפרסום: המחבל שירה ברכבו של ניצב משנה ברוך מזרחי שוחרר בעסקת שליט. הוא ובנו נעצרו • היום ה-11 למבצע "שובו אחים": כוחות גדולים של צה"ל ממשיכים לסרוק אחר החטופים בצפון חברון ובית לחם, תושבי האזור מדווחים על היממה השקטה מאז תחילת המבצע • סוריה השלימה את תהליך הפינוי של הנשק הכימי מהמדינה • וגם: מסקנות הוועדה למלחמה בעוני הוגשו בצהרים לשר הרווחה כהן. בין ההמלצות: הגברת הסיוע בשכר דירה והענקת תרופות חינם לנזקקים
חשד לפשע שנאה בירושלים: נוקבו צמיגיהם של שלושה כלי רכב,
ועל שניים נוספים רוססו הכתובות "נקמה" ו-"כל ערבי זה אויב", בשכונת בית חנינא.

חודשיים לאחר שקצין המשטרה והמודיעין המצטיין, ברוך מזרחי, נרצח בדרכו לארוחת ליל הסדר, הותרו לפרסום פרטי הרצח: פעיל חמאס ממשוחררי עסקת שליט רצח את מזרחי ביריות מקלצ'ניקוב, בזמן שבנו ביצע את התצפיות. השניים, שנעצרו בינתיים, "רצו להיות שאהידים".

גבול הצפוני היום


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אני מבקש לשבח את השב"כ, צה"ל והמשטרה על הפענוח המהיר של רצח קצין המשטרה ברוך מזרחי. הנחיתי להרוס את ביתו של המחבל, איש חמאס, כחלק מהמאמץ הכולל שאנחנו עושים להילחם בחמאס".
נתניהו הוסיף: "בלילה פעלנו בעוצמה מול עמדות של הצבא הסורי, ואם יהיה צורך נפעיל כוח נוסף. נמשיך להכות בעוצמה בכל מי שמנסה לפגוע בנו".
סוריה תקיפות בששה יעדים
700 ילדים ביה״ס בגבעת שמואל מתפרסים על הדשא למען החטופים הבוקר. 

צעדה של פלסטינים מרמאללה שיצאה לעבר ההתנחלות בית אל. 
מדובר בצעדה כנגד התיאום הבטחוני עם ישראל. וכהזדהות עם האסירים בכלא בישראל.

ד''צ: לוחמינו פרושים בשטח ומבצעים את משימותיהם
 השבת הנערים הביתה ופגיעה בארגון הטרור חמאס. נמשיך ככל שידרש

רוססו רכבי ערבים

ונוקבו צמיגים

הרב הראשי, הגר"ד לאו, נועד עם הסנטור האמריקני מייק האקבי : "הקהילה הבינלאומית חייבת להגביר מעורבות לשחרור החטופים"
 הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א נועד היום עם הסנטור האמריקני הבכיר מייק האקבי אשר הגיע לארץ לביקור קצר. במהלך המפגש סיפר הסנטור כי ביקר בבית משפחות החטופים ונדהם מהאמונה והתקווה של המשפחות ושל העם בישראל. "באתי לחזק ומצאתי עצמי מחוזק, מדובר בחוזק בלתי רגיל של העם בישראל".

הרב הראשי רבי דוד לאו שליט"א בירך את האקבי על ביקורו בארץ ועמידתו באופן עקבי לצד ישראל. הרב הראשי אמר כי הקהילה הבינלאומית חייבת להפעיל מנופי לחץ נוספים על הרשות הפלשתינאית לשחרור הנערים החטופים.

"הקול שלך וההירתמות הממשית בביקורך כאן לשחרורם של הנערים החטופים, משמעותית וחשובה, ואנו מצפים ממנהיגים בינלאומיים נוספים לנהוג כך, מדובר בחייהם של נערים שנחטפו רק בגלל היותם יהודים ועל כולם לפעול לשחרורם אל חיק משפחותיהם".
שר החוץ הפלסטיני

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאלכי, התייחס לפעולות צה"ל בגדה המערבית, "יכול להיות שישראל ביימה את חטיפת שלושת המתנחלים, כדי לצאת למלחמה בחמאס ובפלסטינים.
אל-מאלכי אישר במהלך הראיון עם רויטרס כי נשיא הרשות אבו מאזן (מחמוד עבאס) ימנע התקוממות פלסטינית למרות הפעולות הצבאיות הישראליות בגדה המערבית.
שר החוץ הפלסטיני הוסיף ואמר כי הפעולות הצבאיות הישראליות לא יתקבלו על ידם, עם זאת הדגיש כי אבו מאזן יעזור למצוא את שלושת בני הישיבה 'הנעדרים'.
עוד הוא הוסיף "אם יתברר כי חמאס היה מאחורי חטיפתם של השלושה, זוהי מכה חזקה לפיוס."

משטרת ישראל שותפה מלאה בחיפושים
דובר המשטרה: בהמשך לפניות כתבים ולפרסומים בנוגע לתלונות בגין חשד להסתה כנגד חברת הכנסת חנין זועבי, נדגיש כי ההחלטה בדבר פתיחה בחקירה בגין הסתה מצויה בסמכות פרקליטות המדינה. כפי שאישרנו בשבוע האחרון, במשטרת ישראל התקבלו מספר תלונות שנבחנו על ידי הגורמים המוסמכים באגף החקירות והמודיעין. בהמשך לכך, בסיום בחינת החומרים, הועברה עמדת ראש אח״מ, כי יש מקום לפתיחה בחקירה, עם כלל החומרים לפרקליטות המדינה כנדרש לעיון ולהחלטה.


ח''כ דני דנון פנה היום לראש הממשלה בבקשה להפסיק את קייטנת המחבלים בכלא

גדעון לוי: הוזה
גדעון לוי (הארץ): "החטיפה הוזמנה על ידי ישראל" עוד הוא כותב "מי שמסרבים בעקשנות לשחרר אסירים פלסטינים, ומי שאומרים לחוקק חוקים גורפים נגד שחרורם – אל ישימו פני מופתעים או מזועזעים ממעשה החטיפה. הם הזמינו אותה."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה