יום שני, 30 ביוני 2014

בתל אביב לא נכנעים יחללו שבת בפרהסיה

עיריית תל אביב הודיעה כי תעתור לבג"ץ נגד פסילת חלק מסעיפי חוק העזר שנועד להתיר פתיחת מרכולים בשבת. היא מתכוונת לעתור לבג"ץ נגד החלטת שר הפנים גדעון סער לפסול את חלק מסעיפי חוק העזר החדש, שמשמעותה סגירת מרכולים בשבת.

חולדאי נאבק למען שבת מחוללת בראש כל חוצות
בעירייה מציינים כי העתירה מגובשת בימים אלה, אולם במקביל תפעל העירייה על פי חוק ותתחיל באכיפה נגד בתי העסק שיישארו פתוחים כבר בסוף השבוע הקרוב.

אתמול הודיע השר סער כי החליט לפסול חלקים מחוק העזר העירוני שפרסמה עיריית תל אביב, ואשר נועדו לאפשר את המשך פעילותם של המרכולים שהיו פתוחים עד היום ברחובות העיר.

מנגד אישר השר את הסעיפים בחוק העזר העירוני החדש שמתירים פעילות עסקים במתחמים מיוחדים, ואת הסעיפים המתירים את פעולת חנויות הנוחות בתחנות הדלק.

שר הפנים ציין, כי משמעות החוק שהוגש לו היא פרס לעבריינים, "אותם בעלי עסקים עבריינים שפעלו במשך שנים בניגוד לחוק ופתחו את עסקיהם בשבת, חרף האיסור לעשות כן, יקבלו כעת 'פרס' בדמות היתר רשמי לפתיחת עסקיהם בשבת, היתר שמקורו נובע מהפרת החוק על ידם בתקופה שקדמה לתיקון חוק העזר. וזאת, מבלי שהצורך הציבורי בכך (ואיזונו עם ערכים ומטרות ציבוריות אחרות) הובהר דיו".

בהחלטה ציין שר הפנים עוד, כי ההתנגשות בין הוראות חוק העזר לחוק שעות עבודה ומנוחה, יוצרת אפלייה בין בעלי עסקים קטנים ובין עסקים גדולים יותר שיכולים להרשות לעצמם להעסיק לא יהודים בימי המנוחה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה