יום רביעי, 25 ביוני 2014

הרבנות הראשית נגד ההתייקרות: תגביר יבוא החלב הכשר.

חלב מיובא מחו''ל יעצור את עליית המחירים


הרבנות הודיעה כי תבחן פתרונות טכנולוגיים להוזלת הפיקוח על כשרות החלב מעבר לים, לאור הטענה כי מספרם הקטן-יחסית של גופי הכשרות מהעולם המוכרים על ידה, מונעים תחרות. בחודשים האחרונים הוקם צוות למשרד האוצר ולרבנות, במטרה להקטין את השפעת הכשרות על מחירי המוצרים

הרבנות הראשית לישראל תכיר בגופי כשרות מחו"ל שאינם מוכרים על ידה כיום, במטרה לאפשר ייבוא מוגבר של חלב באופן שיגדיל את התחרות בשוק - וימנע את העלייה הצפויה במחירי מוצרי החלב שבפיקוח. "המאבק להוזלת יוקר המחיה חשוב לכולנו", הסביר הרב הראשי דוד לאו. "אנו משתפים פעולה בחפץ לב בכל מקום שבו ניתן להוזיל את עלויות ההשגחה, בלי לפגוע בהלכה".

בתום פגישה שהתקיימה אתמול (יום ב') בין הרב לאו לנציגי משרד האוצר והכלכלה, הודיעה הרבנות כי היא נרתמת למאמץ לבלימת ההתייקרות, ותבחן פתרונות טכנולוגיים להוזלת הפיקוח על כשרות החלב מעבר לים - כגון מצלמות אשר יאפשרו למשגיח לעקוב מרחוק בו-זמנית אחר הנעשה בכמה מחלבות.

אתמול הודיע משרד החקלאות כי מחירי המטרה של החלב הגולמי יעלו ב-6.81% בחודש יולי, ב-14.59 אג' ל-2.2883 שקלים לליטר ויישאר כך במשך רבעון. אולם שר האוצר, יאיר לפיד, הצהיר כי יסרב לאשר ייקור זהה של מוצרי החלב שבפיקוח. ההחלטה התקבלה בעקבות עלייה חדה בעלות המזון לפרות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה