יום חמישי, 26 ביוני 2014

מרד במפלגת הבית היהודי

המורד המתמיד, שטבון שוב מורד 

חבר הכנסת יוני שטבון הזכור  כמי שנמנע להצביע בעד חוק הגיוס, ואף פנה לפני תקופה לראש הממשלה להחליף את מפלגת יש עתיד עם המפלגות החרדיות, תקף הבוקר (חמישי) את חוקת המפלגה שהציע השבוע יו"ר הבית היהודי השר וחבר הכנסת נפתלי בנט.

לטענתו, החוקה המוצעת מעניקה ליושב ראש המפלגה שליטה כמעט מוחלטת על אופייה של הרשימה ובעלי התפקידים שבה.

"יש כאן מאבק על הדרך", אמר שטבון, "האם הבית היהודי היא רק מפלגת חליף ליכוד או תנועה עם ערכים . חוקת בנט היא דריסה ברגל גסה של ערכי הציונות הדתית ופגיעה אנושה באמון הציבור".

שטבון טען, כי "הבית היהודי אינה פלטפורמה עסקית או מיזם סטארט אפיסטי, זוהי תנועה עם מסורת בת עשרות שנים של כבוד לתורה וכבוד למדינה, תנועת הציונות הדתית. יש מי שמנסה לחסל אותה, את זה אנחנו לא ניתן".

"מעציב מאוד שבעת שהעם כולו טרוד בשלום החטופים, נפתלי בנט טרוד בעסקונה מפלגתית", אמר שטבון, "זוהי עת למנהיגות ערכית מאחדת, ולא לפלגנות. אבל היות והדיון כבר נפתח, צריך לשים דברים על השולחן בנט רוצה רשימה בדמותו שתעניק לו שלטון יחיד בבית היהודי ולהתחמק מבחירת הציבור. את זה אנחנו לא נאפשר, חוקת התנועה הדתית לאומית צריכה לשקף את ערכי הציונות הדתית והרכבה האנושי".

עוד הבהיר ח"כ שטבון כי "נאבק בכל הכוח כדי לשמור על כוחו של הציבור וזכותו להכריע. אחת מבשורות הבית היהודי בשנתיים האחרונות הייתה פתיחת השורות, החוקה החדשה מבקשת לסגור אותן כאשר הדורמן הוא יו"ר המפלגה".

לסיום הדגיש שטבון, כי "הבחירות האחרונות הוכיחו שכל זמן ש- 'יש עתיד' ו'התנועה' ברקע, מדינת ישראל חייבת תנועה פוליטית חזקה שנטועה היטב בערכיה של הציונות הדתית – מחוברת לפרירפיה ולעם, מאחדת את הציבור ונאבקת על זהותה היהודית של המדינה".

בטיוטת החוקה המוצעת ליושב הראש ניתנת הסמכות לשבץ בכל חמישייה מועמד חיצוני מטעמו.

כמו כן, מכל מועמד נדרשת תקופת הכשרה של שלושים חודשי חברות במפלגה ורק בידי היו"ר ועל דעתו בלבד היכולת לקצר את התקופה. על פי הטיוטה, גם התפקידים הביצועיים, לרבות שרים, סגני שרים וראשי ועדות, נתונים בידי היושב ראש.

מוועדת החוקה של הבית היהודי נמסר: ״הכפשות אינן תחליף לעמדות. החוקה תוצג בפני החברים להצבעה דמוקרטית, ומי שירצה להביא לתיקונים יוכל לעשות זאת בדרך של אחדות השורות״

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה