יום רביעי, 25 ביוני 2014

גפני: יותר חרדים בשירות המדינה העדפה מתקנת


ח"כ גפני: שני אנשים עם אותם נתונים ואחד מהם חרדי - החרדי לא התקבל. השר בנט: זה כוח אדם בעל פוטנציאל אדיר .

גלאט גוב'ס גפני ובנט דואגים לעבודה חרדית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לייצוג הולם של המגזר החרדי בשירות המדינה.

את הצעת החוק הגיש ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וקבוצת חברי הכנסת. להצעה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ אמנון כהן (ש"ס).

על פי ההצעה, תיקבע חובת ייצוג הולם לבני המגזר החרדי בשירות המדינה ובדירקטוריונים של חברות ממשלתיות.

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה, דוגמת נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים, אנשים בעלי מוגבלויות וכדומה.

"ואולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה", נכתב.

ח"כ גפני אמר בדיון במליאת הכנסת כי "הטענה המרכזית נגד הציבור החרדי היא שהוא לא רוצה לעבוד. 'יהדות התורה' תמכה לאורך השנים בהעדפה מתקנת בקבלה לעבודה לסקטורים מוחלשים. כשיש מצב של שני אנשים עם אותם נתונים ואחד מהם חרדי, החרדי לא יתקבל".

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) שהציג את תמיכת הממשלה בהצעת החוק אמר כי "אנחנו פועלים כדי לשלב חרדים בכלכלה הישראלית ובתעסוקה. אי אפשר להתכחש שבמגזר הציבורי כמעט ולא רואים חרדים.

"אם אנחנו רוצים להיות רציניים, אנחנו צריכים לפעול לפי נאה דורש ונאה מקיים", הדגיש בנט. ''זה כוח אדם בעל פוטנציאל אדיר שאנחנו לא מגיעים אליו. ככל שיהיו יותר חרדים במגזר הציבורי ככה גם דעתם תשמע ותשפיע על קבלת ההחלטות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה