יום חמישי, 26 ביוני 2014

מתחילת מבצע "שובו אחים" מפעילה יחידת יהל"ם את יכולותיה הייחודיות כדי לסייע למאמץ הלאומי


מפקד ביחידה: "הלוחמים נחושים ועושים כל מאמץ אפשרי. עד כה, נחשפו מנהרות וסליקים רבים בתווך תת-קרקעי באזורים מיושבים. בסליקים אלו נחשף שלל של רימונים, מטענים מאולתרים וחומרי נפץ שונים.
נוסף לאמצעי הלחימה האלו, נמצא גם מספר לא מבוטל של בתי משפחות בהם בקומה הראשונה מתגוררת משפחה, ובמעלה המדרגות, בקומה השלישית, מעבדת נפץ.
במקביל לפעילות באיו"ש, אנחנו נמצאים בכל הגזרות - ערוכים למתן מענה מבצעי היכן שנידרש".


יחידת הנדסה למשימות מיוחדות, בראשי תיבות: יהל"ם,  היא יחידה מובחרת של חיל ההנדסה הישראלי למשימות הנדסיות מיוחדות. יהל"ם היא אחת מיחידות העילית של צה"ל, ופועלת הן בצורה עצמאית והן לצד יחידות מיוחדות אחרות. רבות מפעולותיה שקטות ומסווגות. בשנים האחרונות גברה בצה"ל ההכרה בחשיבותה ויכולותיה של היחידה ונפח הפעילות שלה גדל באופן ניכר והפך לאחד הגדולים בצה"ל.‏

פעילות מיוחדות ומקצועיות

שימוש ברובוט מתקדם

תפקידיה של יחידת יהל"ם כוללים ביצוע משימות הנדסה מיוחדות, ביצוע הריסות מדויקות, פיצוץ מבנים, חבלה בתשתיות האויב, טיפול בחומרי נפץ, הכנת מטענים ופצצות, נטרול מטעני חבלה של האויב, סילוק פצצות, פינוי שדות מוקשים, הנדסה ופריצה בים וביבשה, לוחמת מנהרות, איתור והשמדה של סליקים ומנהרות הברחה ותופת. היחידה מפתחת אמצעים ושיטות בתחום ההנדסה ומכשירה לוחמים ביחידה, בחיל ההנדסה ובצה"ל בתחומים הרלוונטיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה