יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

יוזמה חרדית: חוף רחצה בהפרדה בים המלח

'יהדות התורה' פנו לראש המועצה האזורית מגילות ים המלח בבקשה להכשיר חוף נפרד עבור המגזר. "במצב הקיים, אם ברצוננו ליהנות מים המלח, עלינו לנסוע רחוק", הסבירו

משה הלר
האם ייפתח בקרוב חוף רחצה עם הפרדה בין המינים גם בים המלח ? זה לפחות מה שעולה מבקשה שהגיש חבר סיעת יהדות התורה בעיר למועצה האזורית מגילות ים המלח.

עד כה חרדים שרצו לרדת לרחוץ בים נאלצו להרחיק עד החוף הנפרד שנפתח עבורם בדרום ים המלח בעוד חילונים מירושלים שרוצים להתרענן מהחום הכבד יכולים ליהנות ממתחם החוף המלאכותי במתחם התחנה ומחופים נוספים בים המלח, החרדים נאלצים להרחיק כדי למצוא חוף ים נפרד וכשר המתאים לצרכיהם. כעת נודע כי חבר המועצה אליעזר ראוכברגר (יהדות התורה) מנסה לקדם תוכנית להכשרת חוף ים נפרד בים המלח שישמש את המגזר החרדי.

את היוזמה העלה ראוכברגר בפני ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח מרדכי דהמן. הרעיון נועד כאמור לשרת את המגזר החרדי בעיר, שמקפיד להגיע רק לחופי רחצה שהותרו על פי הוראות הרבנים וועדות הצניעות, שמפקחים על רחצה נפרדת של נשים וגברים.

לדברי ראוכברגר, עד כה חרדים שרצו לרדת לרחוץ בים נאלצו להרחיק עד החוף הנפרד שנפתח עבורם בדרום ים המלח, יותר ממאה קילומטר מירושלים. "במצב הקיים, אם ברצוננו ליהנות מרחצה בים המלח, גם מטעמי בריאות, עלינו לנסוע רחוק מאוד", כתב חבר המועצה. להערכתו, היוזמה תביא כ־200 אלף מבקרים חדשים, שיחזקו את המסחר בשטחי המועצה המקומית הקרובה לירושלים.

דהמן הביע בתשובתו תמיכה ביוזמה וביקש מראוכברגר לסייע לו בהשפעה על משרדי התיירות והפנים כדי שיסייעו להכשרת חוף חדש, שעלותו מוערכת בחמישה מיליוני שקלים. ראוכברגר, שנחשב מקושר לחברי הכנסת החרדים בעיקר בגלל תפקידו האחר ככתב הכנסת של העיתון החרדי 'יתד נאמן', ביקש בשבוע שעבר מחברי המפלגה החרדית שיסייעו לו להשיג את התקציב המיוחד הנחוץ לקידום המיזם החרדי.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה