יום שלישי, 24 ביוני 2014

האם מבצע שובו אחים מצטמצם. מתרחב. דועך. או נפסק כליל????

דובר צה''ל: המבצע מתקדם ונמשיך לפעול ככל שיידרש, אנחנו נמצאים תחת הנחת עבודה שהחטופים בחיים. את זה אנחנו עושים במקביל לכך שאנחנו ערוכים גם בזירות אחרות, בצפון ובעזה - ככל שרק נידרש.



מדברי הרמטכ"ל, רב אלוף בנימין (בני) גנץ, מוקדם יותר היום: "אני מסתובב הרבה בשטח, פוגש את החיילים והמפקדים. אני זוכה לראות גם שיתוף פעולה מאוד גבוה, גם נחישות מאוד גבוהה, וגם תבונה ואורך רוח לפעולה. אורך הרוח הזה חשוב גם מהציבור בישראל, שיעמוד איתן".

הרמטכ''ל היום בסיור בשטח
 נמשך מבצע צה"ל להשבת החטופים - אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל - נמשך, אבל כעת המוקד שלו הוא הפעילות המודיעינית, ולא הפגיעה בתשתית חמאס ביהודה ושומרון. בינתיים, קצה חוט שיוביל להשבת הנערים החטופים עדיין אין. בצה"ל מודים כעת שקשה עד בלתי אפשרי למנוע מחוליה מקומית או ממפגע בודד להוציא לפועל פיגוע או להרתיע אותו מלעשות כך.

 מבצע "שובו אחים" להחזרת הנערים החטופים יימשך "ככל שיידרש". רא"ל גנץ הודה ואמר כי "ככל שחולף הזמן, החשש לחייהם גובר, אבל הנחת העבודה היא שהם בחיים". הוא הבהיר כי "אנחנו בעיצומו של המבצע להשבתם של החטופים לביתם, תוך פגיעה בחמאס. נעשה כל שיידרש ונמשיך במבצע ככל שיידרש. אני מבקש לחזק את משפחות החטופים, אנחנו איתם ובשבילם".

הרמטכ"ל אמר במסיבת העיתונאים בצומת העוקפים ליד חברון כי "השטח הוא שטח נרחב, יש הרבה אפשרויות מסתור והסתרה. אנחנו מגבירים את הפעולות. נמשיך ונעשה כל מאמץ על מנת להגיע אל החטופים". גנץ הוסיף שכוחות הצבא, בשיתוף שב"כ והמשטרה, ימשיכו במבצע ככל שיידרש תוך פגיעה בתשתיות חמאס ביהודה ושומרון.

בינתיים שוקל צה"ל את עמדתו לגבי סנקציות לגבי הפלסטינים. הדרג הצבאי תומך בהחלטה להרוס את ביתו של המחבל זיאד עווד מהכפר אידנא, שרצח את ניצב משנה ברוך מזרחי בליל הסדר. במקביל שוקל צה"ל להמליץ להגביל כניסת פלסטינים לשטח ישראל במהלך הרמאדן.

במקביל מתקשה ישראל לגייס את דעת הקהל העולמית למען החטופים. אימהותיהם השמיעו את קולם היום בזירה עוינת במיוחד - מועצת זכויות האדם של האו"ם, ולאחר מכן אמרה בת גלים שער: "העולם אדיש, שותק, ממשיך בשגרה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה