יום שני, 2 ביוני 2014

מהמייל: חדש ! תלמידי ישיבות ירשמו לנישואין בישיבה !

רפורמה במועצה הדתית בירושלים: תלמידי ישיבות ירשמו לנישואין בישיבה
יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, הוציא הנחיה למחלקת רישום נישואין תלמידי ישיבות ואוניברסיטאות בעיר יערכו את הליך רישום הנישואין במקומות לימודיהם (חדשות)

ישי כהן | ד' בסיון תשעד 14:05 02.06.14

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

רפורמה במועצה הדתית: יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, הוציא השבוע הנחיה למחלקת רישום נישואין במועצה לפיה יש לאפשר לישיבות ואוניברסיטאות בעיר לערוך את הליך רישום הנישואין שלהם בישיבות ובאוניברסיטאות, ולהוציא את רשמי הנישואין של המועצה הדתית פעם בחודש לקמפוסים והישיבות על מנת לרשום את הבחורים לנישואין באופן מרוכז ולמנוע את הגעתם למשרדי המועצה הדתית.

במכתב ששלח בימים האחרונים מנהל מחלקת נישואין במועצה הדתית הרב דוד בנינו למנהלי הישיבות נכתב כי "בממסגרת הדיונים המתקיימים אצלנו כל הזמן לצורך שמירת קודשי הדת הוחלט לאפשר רישום מרוכז של הבחורים בישיבתכם, מה שיחסוך להם זמן וביטול תורה על ידי נציג שלנו שיבוא אליכם לפי תיאום, (כגון אחת לחודש או אחת לשבוע וכיוצ"ב). שירות זה אינו עולה תשלום כלשהוא, מלבד האגרה הקבועה בחוק".

בין הישיבות שהכינו במועצה הדתית מכתב עם ההצעה לרישום בישיבה נמצאות הישיבות החרדיות: 'חברון', 'פורת יוסף', 'עטרת ישראל', 'חזון עובדיה'. והישיבות הציוניות דתיות: 'מרכז הרב' ו'ישיבת הכותל'.

יו"ר המועצה הדתית הדגיש כי בימים הקרובים יצא מכתב דומה גם לאוניברסיטה העברית ומקומות נוספים שיבקשו זאת.

יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי אמר היום כי "ציבור הסטודנטים נחשב לסקטור עסוק ועמוס במטלות של לימודים ועבודה ולכן מצאנו לנכון לסייע להם ולאפשר להם שלא לעזוב את ספסל הלימודים, ולבוא אליהם במקום זה".

"אנחנו מעוניינים להקל על הציבור, וזו הייתה עוד הזדמנות להרחיב את הרפורמה של שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן", אומר ישי, "במסגרת הדיונים שאנחנו מקיימים באופן שוטף כיצד לשפר את השירות לאזרח עלה הרעיון להקל על הסטודנטים ובחורי הישיבות ולהגיע אליהם באופן אישי ומרוכז, ובשל כך הנחיתי להוציא את זה לביצוע מיידי".

ישי מוסיף כי "המטרה שלי היא להנגיש את השירותים לאזרח וזה המשך לשירותים נוספים שהמועצה נותנת, ביניהם פתיחת אולם שמחות בעלות מינימאלית של 250 שקלים עבור אנשים שמעוניינים להינשא באופן מיידי במועצה הדתית ולחסוך את העליות היקרות של אולמות האירועים ואפילו היו מוכנים לוותר על חתונה כדת משה וישראל".
מקור: ככר השבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה