יום שני, 2 ביוני 2014

מהמייל: ראש אמ"ן הבא נתן "דבר תורה" בכנסת ספר תורה !

תא''ל הרצי הלוי
ראש אמ''ן הבא: לא אשלח לקרב חיילים הפועלים מתוך נקמה

ראש אגף המודיעין הבא של צה''ל, תא''ל הרצי הלוי, העביר שיעור תורני בפני תלמידי התיכון הדתי ''הימפלרב'' בירושלים - וסיפק הצצה לחיבור האישי בינו לבין המסורת

תא''ל הרצי הלוי, שימונה בקרוב לתפקיד ראש אגף המודיעין בצה''ל, העביר שיעור תורני ביום שישי האחרון בפני תלמידי התיכון הדתי ''הימלפרב'' בירושלים, בו טען כי חיילים המונעים מתחושה של נקמה עלולים לבצע את פעילותם המבצעית בצורה פחות טובה, לעומת חיילים שיגיעו לביצוע משימותיהם כשהם מנותקים מרגשות אישיים.

תא''ל הלוי הציג את הסוגיה ביחס לסיפור שמשון הגיבור, שפעל מתוך נמקה אישית, ואמר כי הוא - כמפקד - שולח אל המשימות חיילים שפועלים בקור רוח ובמנותק מתחושות אישיות.

שמשון רוצה לנקום והוא אומר את זה במפורש ואני חושב שסיפור הנקמה הוא סיפור מאוד מעניין", הסביר הקצין הבכיר והוסיף את זווית ראייתו האישית לסוגיה, "אני יכול לומר כחייל, כמפקד, שהיו מקרים, נניח לבצע מעצר ביהודה ושומרון של מחבל, שלפני שלושה שבועות פצע או הרג כמה חיילים, ואני קבעתי לעצמי בראש, להשתדל מאוד לא לשלוח את אותו כוח שממנו היו הפצועים".

לדבריו, ''כאשר אומרים על אדם 'השם יקום דמו', אנו מכוונים לנקמה מצד בורא עולם ולא של האדם עצמו שיפעל בלי שיקול דעת. אני אומר את זה מהמקום המקצועי, ונקמה זה יצר שהוא לדעתי יכול לפגוע, בשיקול המקצועי והלך המחשבה, במקרים שבהם צריך לעשות את הדברים באמת, גם בתעוזה אבל כמובן במחשבה".

תא"ל הלוי, בוגר בית הספר הירושלמי, התארח בו ביום שישי האחרון במסגרת הכנסת ספר תורה לבית המדרש במקום, ודיבר בפני התלמידים דקות ספורות בשורה של דברי תורה סביב שמשון הגיבור, אשר סיפורו נקרא בהפטרת השבת האחרונה בבתי הכנסת. "בסיפורי הגבורה אנחנו מקדשים את החיים, ובמצבים מאוד מאוד קיצוניים יש קידוש השם במוות. אנחנו מקדשים את החיים במעשים ויש מצבים שבהם אדם שם את עצמו במצב מסוכן למען מטרה חשובה וראויה, שלעתים המאבק עליה מביאה לסיום טראגי'', אמר.

מקור: מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה