יום ראשון, 8 ביוני 2014

הרב לפוליאנסקי אושפז ולא הופיע בביהמ"ש

בית יד שרה התקבלו התרומות
 עורכי דינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר שהורשע בקבלת שוחד ביקשו מהשופט שיגזור את דינו שלא בפניו. הפרקליטות מתנגדת: אי אפשר להטיל עליו עונש מאסר אם הוא לא שם

ראש עיריית ירושלים לשעבר הרב אורי לופוליאנסקי אושפז הערב בבית החולים הדסה עין כרם בשל דלקת ריאות. מחר בבוקר אמור להינתן גזר דינו של לופוליאנסקי, שהורשע בלקיחת שוחד בסכום של 2 מיליון שקלים בפרשת הולילנד. הכספים הועברו כתרומה לארגון יד שרה בירושלים, שהרב לופוליאנסקי ייסד.

סנגורו של הרב לופוליאנסקי עו"ד עמוס ון-אמדן הגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבלת גזר הדין בהיעדר הנאשם, וזאת כדי להביא לסיום הפרשה ו'עינוי הדין', כלשונו. עם זאת, פרקליטות מסוי וכלכלה המנהלת את התיק התנגדה לבקשה, משום שאין לגזור מאסר בפועל על אדם שלא בפניו. הפרקליטות ביקשה לגזור על לופוליאנסקי שש שנות מאסר, אך ציינה כי אפשר להקל בעונשו משום שהכספים הועברו ליד שרה ולא נכנסו לכיסו. 

הרב לפוליאנסקי עם רה"מ לשעבר אולמרט

סנגוריו של לופוליאנסקי הגישו לבית המשפט חוות דעת רפואית על מצבו הבריאותי, וביקשו מהשופט דוד רוזן להסתפק במאסר על תנאי מכיוון ש"כליאתו של לופוליאנסקי היא איום על חייו". עם זאת, חוות דעת שירות בתי הסוהר קבעה כי הוא כשיר להיכנס למאסר.

גזר דינם של לופוליאנסקי ושל חבר מועצת העיר לשעבר אברהם פיינר, שהורשע בקבלת שוחד על סך 700 אלף שקלים, הופרד מגזר דינם של שאר מורשעי הולילנד בשל מצבם הרפואי. בניגוד ללופוליאנסקי, פיינר המרותק לכיסא גלגלים אינו צריך לחשוש ממאסר: השופט דוד רוזן ביקש מהממונה על עבודות שירות שיעשה "כל אשר לאל ידו" כדי לאפשר לפיינר לרצות את עונשו בדרך של עבודות שירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה