יום שלישי, 3 ביוני 2014

כתב אישום לסגן ראש העיר

הרב עמרם כנפו

המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום נגד סגן ראש העיר אשדוד לשעבר עמרם כנפו

כנפו, המשמש היום ממלא מקום ראש העיר, חשוד לצד בכירים נוספים בעירייה בקבלת שוחד ובביצוע עבירות של הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים

המשטרה המליצה אתמול (שני) להגיש כתב אישום נגד סגן ראש העיר אשדוד לשעבר, עמרם כנפו, ונגד בכירים נוספים בעירייה, בחשד לקבלת שוחד ולביצוע עבירות של הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. כנפו משמש היום כממלא מקום ראש העיר. התיק הועבר לפרקליטות שתכריע אם להעמיד את החשודים לדין.

במארס 2012 עצרה המשטרה את כנפו בחשד למעורבות בשורה של פרשות שונות, בהן פעל, לכאורה, לקידום פרויקטים נדל"ניים בעיר תמורת שוחד. שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עצרו אז גם חשודים נוספים במעורבות בפרשות אלו, בהם שלמה אלבז, יו"ר החברה העירונית חופית וחבר מועצת העיר לשעבר, יצחק דרי, גם הוא חבר מועצת העיר לשעבר, וכן כמה קבלנים ויזמים שפעלו אז באשדוד.

כנפו, ששימש עד אותה שנה גם בתפקיד סגן יו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיר, נעצר בתום חקירה סמויה שנמשכה כמה שנים, בחשד למעורבות ב-12 פרשות שונות שנפרשות על פני השנים 2012-2005. 

כנפו בדיון בבית במשפט 


במהלך החקירה נגבו עשרות עדויות ונחקרו מעורבים רבים בפרשות השונות, בהם בכירים בעיריית אשדוד ואנשי עסקים שפעלו בעיר בשנים האחרונות. ממצאי החקירה העלו כי כנפו, אלבז ודרי לקחו שוחד בגובה של מאות אלפי שקלים מיזמים ומבעלי עניין, ובתמורה קידמו את פרויקטי הנדל"ן שלהם בוועדות התכנון והבנייה בעיר.

אתמול המליצה המשטרה להעמיד לדין גם את ראש העיר יהוד לשעבר, יוסי בן דוד, בחשד לקבלת שוחד ולביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. בין היתר, חשוד בן דוד כי קיבל שני מיליון שקל מקבלן שביצע פרויקט בעירו, תמורת מתן הקלות בנייה בוועדת תכנון ובנייה בעיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה