יום שלישי, 3 ביוני 2014

מחבל נורה למוות בצומת תפוח; לוחם מג"ב נפצע קל



הרמטכ"ל בזירת האירוע

מחבל חמוש באקדח פתח באש לעבר כוח משמר הגבול שהוצב בצומת שבשומרון. שוטר מג"ב וחייל צה"ל השיבו לעברו בירי ופגעו בו. אחד הלוחמים נפצע ברגלו. הרמטכ"ל הגיע לזירת האירוע

כמה ימים לאחר תפיסת חגורת הנפץ, תקרית נוספת בצומת תפוח: מחבל פלסטיני נורה הלילה (שלישי) למוות לאחר שפתח באש לעבר עמדת משמר הגבול בצומת שבשומרון. אחד הלוחמים נפצע באורח קל ברגלו מהירי, ובתום טיפול במקום של אנשי מגן דוד אדום והצלה יו"ש פונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. 

מחקירה ראשונית של האירוע, עלה כי המחבל הגיע חמוש באקדח לצומת הסמוכה לעיר שכם ופתח בירי לעבר לוחמי גדוד "אלון" של משמר הגבול המוצבים במקום. אחד הלוחמים וכן חייל צה"ל שהיה במקום השיבו לעברו באש ופגעו בו. כוחות נוספים של צה"ל ומשמר הגבול הוזעקו למקום. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שהתלווה לפעילות מבצעית באזור, הגיע גם הוא לזירת האירוע זמן קצר לאחר הירי. 


האקדח שנמצא במקום הירי


גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, גינה הלילה את אירוע הירי. "המחבלים מקבלים רוח גבית מהכרת ארצות הברית ואירופה בממשלת המחבלים של חמאס והרשות הפלסטינית", אמר. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה מה שטוב למדינת ישראל ותפסיק להתחשב במה יאמר העולם".




זירת האירוע החיילים ירו במחבל 


ביום שישי האחרון עצר כוח של משמר הגבול עצר פלסטיני, תושב שכם בשנות ה-20 לחייו, שנשא על גופו חגורת נפץ. הכוחות סגרו את האזור לתנועת כלי רכב וחבלנים הוזעקו למקום ונטרלו את המטען. המחבל נלקח לחקירת כוחות הביטחון. קצין בכיר בפיקוד מרכז מסר כי לא התקבלה טרם האירוע התרעה ממוקדת על כוונה לבצע פיגוע באזור. 

מחקירתו של הצעיר שנתפס בצומת עם חגורת הנפץ, עלה כי מדובר במפגע בודד שלא עומד מאחוריו ארגון טרור. את המידע הזה הסיקו החוקרים מסוג המטענים שנשא על גופו. לטענתם, מדובר היה במטענים ובחגורת נפץ שאיכותם מלמדת כי מרכיב החגורה לא היה בעל ניסיון רב. "אין לי ספק שאסון גדול נמנע. הלוחמים במוכנות כל הזמן בדיוק לאירועים כאלה", אמר סמ"ר ס', אחד משני הלוחמים שעצרו את המחבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה