יום שלישי, 3 ביוני 2014

170 מילון להיתיישבות הרב ליצמן: נחשף דיל בין המפלגות. הרב גפני: לא על חשבון הפגיעה בתורה הקדושה

בדיון בוועדת הכספים ניסה ח"כ גפני למנוע העברת תקציב ענק לחטיבה להתיישבות. "מיליארדים להתנחלויות במקום דאגה לתורת ישראל".
אם אין תורה אין דרך ארץ
 בדיון סוער שהתקיים היום בוועדת הכספים של הכנסת, דרשו חברי כנסת מהאופוזיציה לעכב העברה של 170 מיליון ש''ח החטיבה להתיישבות.

חברי הכנסת מ"יהדות התורה" ו"העבודה" עיכבו במשך שעות ארוכות את אישור התקציב בדרישה לקבלת תשובות לשאלות אודות השקיפות והנסיבות להעברת תקציב העתק.


מצוות ישוב ארץ ישראל
ח"כ משה גפני אמר בדיון כי עצם קיומה של החטיבה להתיישבות - מיותרת וכי צריך להעביר תקציבים דרך משרדי הממשלה הקיימים, "מדהים לראות איך אנשי 'יש עתיד' שותקים מול העברת המיליארדים להתנחלויות", אמר הרב גפני.

ח"כ הרב יעקב ליצמן הוסיף גם הוא ואמר כי "נחשף כאן כי יש דיל בין 'יש עתיד' לבית היהודי שחברי הכנסת מהבית היהודי יתמכו בחוקים אנטי דתיים ולכן 'יש עתיד' תומכים בהעברת הכסף להתנחלויות".

בתגובה לדברים דרשו חברת הכנסת סתיו שפיר וחבר הכנסת אראל מרגלית ממפלגת העבודה לדעת האם אכן יש הסכם בין המפלגות, אך לא נענו.

חברי האופוזיציה המשיכו כאמור בניסיונות למנוע את העברת התקציב בדיון שארך שעות ארוכות. "אתם דואגים רק לעצמכם, מעבירים סכומי עתק רק להתנחלויות ולחטיבה להתיישבות ולא דואגים לתורת ישראל ולא לעם ישראל", אמר גפני ליו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי.

בתום הדיון גייסה הקואליציה חברי כנסת נוספים אשר אינם חברי הוועדה על מנת להעביר את התקציב מול חברי האופוזיציה אשר התייצבו כולם למנוע את העברתו. "למרות דורסנות הקואליציה אנו נמשיך לדרוש שקיפות, לא ברור לאן הכסף הזה הולך וכמה מתוך הסכום שעובר לחטיבה להתיישבות, הוא תוספת תקציב. זהו לא תקציב אישי - אלא כספי מדינה ואנו דורשים שקיפות ומענה הולם לשאלות חברי הכנסת", אמרו חברי הועדה מהאופוזיציה.

''בעניין השקיפות", אמר ראש החטיבה להתיישבות דני קריצ'מן, ''אנחנו עושים מה שהחוק קובע. אינני המחוקק ולכן לא יכול להביע את עמדתי האישית ביחס להוראות החוק. למרות זאת, כל מי שפונה אלינו יכול לקבל תשובה לכל מסמך שהוא רוצה".




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה