יום שלישי, 3 ביוני 2014

בקרוב תוכלו להירשם לנישואין במשרדי הישיבה ולהנשא באולם ב-250 שקלים



המועצה הדתית בירושלים החליטה לפרוס מוקדי רישום לנישואין, בין היתר באוניברסיטה העברית ובישיבות חרדיות

במשרדי הישיבה

התארסתם ואתם עומדים להינשא? עכשיו גם תוכלו להירשם לנישואין על המדשאות. הנחיה חדשה קובעת כי רשמי נישואין של המועצה הדתית בירושלים יפעילו נקודות רישום באוניברסיטה העברית, במכללות בעיר ובישיבות נבחרות, ביניהם 'מרכז הרב', עטרת כהנים, ישיבת הכותל ועוד. ההנחיה הוצאה על ידי יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי למחלקת רישום נישואין, מתוך מטרה להקל על הלומדים לתואר או לימודים תורניים ולמנוע את הצורך של אחד להגיע באופן אישי למועצה הדתית.

בשבועות הקרובים יצא מכתב פנייה בנושא לאוניברסיטה העברית ומקומות נוספים שיהיה בהם ביקוש לנושא. בירושלים פועלת רק האוניברסיטה העברית החולשת על שני קמפוסים בהר הצופים ובגבעת רם בהם לומדים אלפי תלמידים, אולם מלבד האוניברסיטה העברית פועלים מכללות נוספות. יו"ר המועצה הדתית הסביר כי "ציבור הסטודנטים נחשב לסקטור עסוק ועמוס במטלות של לימודים ועבודה ולכן מצאנו לנכון לסייע להם ולאפשר להם שלא לעזוב את ספסל הלימודים, ולבוא אליהם במקום זה".

מאז עבר המשרד לשירותי דת לשליטת 'הבית היהודי', הכריזו השר נפתלי בנט וסגנו אלי בן דהן על שורות רפורמות על מנת להנגיש את שירותי הדת לכלל החברה הישראלית. לדברי ישי, גם ההנחיה המקומית בירושלים קשורה לשינויים הארציים שחווים שירותי הדת. "אנחנו מעוניינים להקל על הציבור, וזו הייתה עוד הזדמנות להרחיב את הרפורמה של שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן. במסגרת הדיונים שאנחנו מקיימים באופן שוטף כיצד לשפר את השירות לאזרח עלה הרעיון להקל על הסטודנטים ובחורי הישיבות ולהגיע אליהם באופן אישי ומרוכז, ובשל כך הנחיתי להוציא את זה לביצוע מיידי".

לעמוד מתחת לחופה ב250 ש"ח


"המטרה שלי היא להנגיש את השירותים לאזרח וזה המשך לשירותים נוספים שהמועצה נותנת, ביניהם פתיחת אולם שמחות בעלות מינימאלית של 250 שקלים עבור אנשים שמעוניינים להינשא באופן מיידי במועצה הדתית ולחסוך את העליות היקרות של אולמות האירועים ואפילו היו מוכנים לוותר על חתונה כדת משה וישראל", הסביר.


מרכז הרב מוקד לרישום


במכתב ששלח בימים האחרונים לישיבות מנהל מחלקת נישואין במועצה הדתית הרב דוד בנינו נכתב כי "בממסגרת הדיונים המתקיימים אצלנו כל הזמן לצורך שמירת קודשי הדת הוחלט לאפשר רישום מרוכז של הבחורים בישיבתכם, מה שיחסוך להם זמן וביטול תורה על ידי נציג שלנו שיבוא אליכם לפי תיאום, שירות זה אינו עולה תשלום כלשהוא, מלבד האגרה הקבועה בחוק"
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה