יום שני, 18 באוגוסט 2014

פצצה פוליטית: שטרית טוען – החרדים הצביעו לריבלין בתמורה לסגירת החנויות בשבת



חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) טען הבוקר (שני) כי הפסדו בבחירות לנשיאות לראובן (רובי) ריבלין בא אחרי ששר הפנים, גדעון סער, הבטיח שיפעל לסגירת בתי עסק בתל אביב בימי שבת. “אין לי ספק שזה חלק מהדיל”, טען שטרית בשיחה עם התוכנית “אורלי וגיא” בערוץ 10.

לטענתו של שטרית, שהפסיד בפער של שבעה קולות לנשיא ראובן (רובי) ריבלין, במהלך השעה שבין הסבב הראשון לשני בבחירות סגר סער, שהוביל את הקמפיין של ריבלין, דיל עם חברי המפלגה החרדית כדי לשכנעם להצביע עבור מועמדו. “ש”ס בדקה ה-90, בניגוד להבטחתם, עשו דיל עם הליכוד”, הוא אמר. “תשעה מהם הצביעו לרובי למרות ההתחייבות להצביע עבורי”.

הוא הוסיף: “בשעה הפסקה בין הצבעה ראשונה לשנייה, ש”ס התהפכו. עד אז הייתה התייחבות שלהם. כנראה שבעקבות הדיל נסגרו המרכולים בתל אביב. זה חלק קטן מהדיל. אני מקווה שיום אחד הפרטים יחשפו”.

בסוף יוני האחרון הורה שר הפנים לעיריית תל אביב לאסור על פתיחתם של מרכולים ובתי עסק בעיר בשבתות, ופסל ניסיון של העירייה לעגן בחוק את פתיחת המרכולים בשבת. הוא אישר סעיפים בחוק העזר בנוגע לפעילות המתחמים המסחריים בנמל תל אביב, נמל יפו ומתחם התחנה – בנווה צדק וחנויות הנוחות הצמודות לתחנות הדלק בשבת.

ביום חמישי האחרון בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב דחה את הדיון בבקשת העירייה למתן צו סגירה ל-21 עסקים שפועלים בשבת, ועל כן יוכלו להמשיך ולפעול עד לקיומו בנובמבר. בתחילת הדיון הבהיר השופט אביים ברקאי כי “מי שחשב שבסוף הדיון יינתן צו סגירה הוא טועה, צריך לחשוב על זה”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה