יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

אלעד סוערת, סגן ראש העיר נגד ראש העיר

מחופש למלך ושוכח שיש עיר לנהל

אלעד ממשיך לסעור: אחרי שבשבוע שעבר, הדיח ראש העיר ישראל פרוש,, בטענה כי הוא מעכב בכוונה מכרזים, מגיע תורו של צברי להגיב את סגנו ברק צברי מתפקיד יו"ר ועדת מכרזים - והוא עושה זאת במכתב עמוס בשאלות.

הנה מכתב - לא נגע:

"מכובדי ראש העיר. אין צורך שיגיב לשקרים במכתבך, אך ישנן מספר השאלות שאני מצפה ממך לקבל תשובות, והמון חומר למחשבה! בטוחנים שלאחר קריאת שאלות, אולי יעשה בדק בית, תצליח למגר מקצת מתופעות שליליות שמתחולל באלעד. הרים ברורים שאנו רוצים בטובה ואולי יחדיו עיר ולא בטובתנו אישית ".

להלן מספר שאלות: (עם עזרה בסוגריים, סוגרים בכל מכתב במקור - י.ה.)

- מי הזמנתי את המכרז? (תתפלא מה ענה מנהלת מחלקת רווחה).

- למה הזמנתי את המכרז? (הרי לא הייתה כל תלונות נגד קיים והבטיח למסור לי מכתבי התלונה, עד כה לא קבל) ".

- למה מכרז שבדרך כלל מפורסמת כחצי שנה לפני פתיחת השנה במקרה שלנו יוצא כחודשים לפני פתיחת שנת לימודים? (מה תועלת "במינימום" זמן לפרסום).

- למה משעת פרסום מכרז ניתן 14 יום בלבד לקבלת הצעות? (מהו רווח של הציבור בלהתנהל בפזיזות הרי אנו מפסידים מציעים פוטנציאלים?!)

- מי מבעלי העניין נפגש עם אח של ראש העיר מספר פעמים בעירייה עם ראש העיר? (אולי אחיך יכול לעזור).

- למה ראש העיר מגיעה ללא הרף לעירייה כשמדוברת בהחלטות "כבדות המשקל" אח של? (ייעזר באח, מעניין אם יש לך פרוטוקולים לישיבות עם "אח של").

- למה סרב לבקשתי לסיור באחד המעונות? (והפך ממה שנכתב לעיתונות -?!? שסרב).

- למה לשקר שהיועץ משפטי הנחה אותי? בזמן שהוא בכלל לא היה כשננעל ישיבה. (לשאול את חברי ועדה שנכח, אם יהיה אמיץ לומר את האמת).

- למה איים עליי מספר פעמים בנוכחות (בכירה מאוד בעירייה) שתדאג להתעלל בבית כנסת של תימניה שאותו רב לא הייתה איתך בבחירות? (תשאל את הבכיר - אולי הוא לא יכחיש ולא יפחד לומר את אמת).

- למה כללי בועדת מכרזים כולם (חוץ ממני) פה אחד?! (אולי זה "פה אחד" אבל של מי פה הזה?).

- למה רק ברגע האחרון עבר החלטה להדיח אותי מהיו"ר ועד מכרזים (את ההתנצלויות של חברים אחרי לחצים שנהל מולם אני קבלתי)?.

אחרי סדרת שאלות, כותב צברי: "לגבי מכתב ששלח אליי אני מבטיח לך שאקבל תגובה משפטית בנושא בגין לשון רע בימים קרובים".

ומוסיף, "ישנן עוד מספר שאלות שהחליטו לא לפרסם בשלב זה".

צברי ממשיך לתקוף את פרוש: "אדוני ראש העיר, הציבור לא טיפש אמנם יתכן והאמין לך כשאמר צוות מאה ימים אבל מה שבטוח שהוא קבל בתמורה יותר ממאה לילות קשים..

"רצה לשתף אותך קמעא בתחושותיי. חלק קטן מהציבור אומר לי 'עזוב אותך יהיה פוליטיקאי ... רק ככה מצליח ...". אני מודיע לך ראש העיר בלב כבד, כל עוד אני בעירייה לא אהיה חלק בפעולות הנוגדים את השכל ישר!

"הגיע לשרת את הציבור באמונה ובישרות, אין לי רגע אחד של חרטה באחיזתי באמת, ברור לי ראש העיר שינסה 'להפוך' כל דבר נגדי, אבל שוב אני מבטיח לעמוד כצוק איתן מול כל שקר והמחטף!"



הרקח למכתב, כאמור, היא הדחה של צברי בשבוע שעבר. סיבה לצעד, לדברי עיריית אלעד, היא לצורך בירור מעמיק על התנהלות שכונה על ידי חברי ועדה כהתנהלות בלתי מקצועי לכאורה.

לטענה חברים בועדה, יו"ר ועדה נצל את סמכותו פעם אחר פעם כדי לעכב את אישורי מכרזים, כשכל פעם הוא נתלה בעילות שונות.

ויש מי שטען כי מטרתו "נראה כמטרה תקשורתית בלבד, כשטובת התושבים ומניעת עיכובים מיותרת לא נמצא מול עיניו".

במכתב ששלח פרוש לצברי נטען, כי בישיבת ועדת המכרזים האחרון, עכב אחרון את אישור המלצה של גורמי מקצוע, וניסיתי לעכב את פתיחת גן שיקומית לילדים המיוחדים, כשהוא מנסה להשתמש בסמכותו נגד הדעת רוב הוועדה.

וכך, למרות שיועץ משפטי של עירייה הבהיר כי על יו"ר ועדה לפעול על פי דרישה חברים ולהעלות את הנושא להצבעה, בחר צברי לומר כי הוא נועל את הישיבה ללא הכרעה.

צברי טען כי הוא מבקש לקיים סיור בין מפעילים בעיר, אולם בירור שנערך על ידי חברי ועדה העלה, כך לטענת עירייה, כי למרות שנקבע לו מועד לסיור באותם גנים, הוא בחר שלא להופיע במועד, וכך גרם לעיכוב בעצמו.

יועץ משפטי קבע כי החלטה לא תקני, ישיבה המשיכה בניהולו של מ"מ יו"ר, ובהצבעה שנערך, בחר חברים לאשר פה אחד את המלצת הדרג מקצועי.

בישיבת המועצה אשר חברי עירייה את מינויו של משה ברדוגו ליו"ר הזמני של ועדה, עד לבירור פרטים לעומקם.

חברי סיעת ש"ס ויש"י בחר שלא להשתתף בהצבעה ונעדר מישיבה.

תגובת עיריית אלעד למכתב:. "ראש העיר מצפה ממחזיקי תפקידים לפעול במקצועיות וביעילות למען תושבי עיר ניסיונות התערבות לא מקצועי לכאורה וכפיית עמדת יחיד של יו"ר ועדה, בניגוד להנחיות יועץ משפטי ובניגוד לדעתם של כל חברי ועדה מלבדו, ולא בפעם הראשונה, לא יכוסה במכתבי השמצה זול.

"טובת עיר היא מטרתנו היחידה כשרתי ציבור, כך פעל וכך נפעלתי גם בעתיד.

"לצערנו עושה צברי כל שביכולתו כדי לשמש נציג לתקופות עבר חשוך בניהול עיר, שהובל רק למחלוקות ושנאה חינם. לא תאפשר זאת".

4 תגובות:

  1. פרוש לך הביתה

    השבמחק
  2. אני לא מאוהדי פרוש ואדרבה אני סבור שהוא לא מתאים וחייבים ועדה קרואה להציל את העיר. אבל זה מדהים לקרוא את המכתב של ברק צברי שמדבר על יושרה ועל אמת כאשר הוא זה שקבע בעצמו שיאים חדשים של רמאות כאשר הוא חתם על תמיכה בפרוש בערב הבחירות והפר את החוזה בניגוד לפסה"ד של הרב קרליץ והרב מחפוד. בושה שאדם כזה מתיימר להיות איש ציבור ובושה לעדה התימנית שהוא מייצג אותה...

    השבמחק
  3. היה ברור לי שפורוש ייחשף מהר מאד כמושחת. אני מופתע מהמכירות שבה זה קורה

    השבמחק
  4. כל הכבוד לרב ברק צברי שלא נותן יד לשחיתות. ירבו עסקנים כמוהו בפרט באלעד.

    השבמחק