יום ראשון, 15 ביוני 2014

אחד הנערים לחש בשיחת טלפון למשטרה: "נחטפנו"

הותר לפרסום: שניות ספורות לאחר אירוע חטיפת שלושת הנערים ביום חמישי האחרון, אחד הנערים הצליח להתקשר למשטרה ולדווח על דבר החטיפה. בשיחה למוקד המשטרתי לחש אחד מהם: "חטפו אותי". במשטרה ניסו לחזור למספר ממנו בוצעה השיחה, ולא היה מענה. הקריאה טופלה כעבור שעות, לאחר שההורים התלוננו שבניהם נעלמו. משדר מיוחד

שלושה ימים לאחר חטיפת שלושת הנערים, הותר לפרסום הערב (א') כי בשעה 22:25 באותו לילה, הצליח אחד מהם להתקשר למוקד 100 של המשטרה ולדווח על החטיפה שניות ספורות בלבד לאחר האירוע.

המוקדן הצעיר שענה לשיחת הטלפון שמע רעשים וסוג של לחישה מעבר לקו שבה נאמר "חטפו אותי" או "חוטפים אותי". המוקדן שענה לשיחה התייעץ עם שוטרת מה לעשות עם המידע, שהתקבל בדיוק בזמן בו בוצעה החטיפה. במוקד ניסו לחזור למספר ממנו בוצעה השיחה, אולם לא הייתה תשובה. כתוצאה מכך, לא ייחסו חשיבות מיוחדת למקרה.


החיפושים אחר הנערים נמשכים
צילום׃ רויטרס

ככל הנראה שהסיבה לפיה בחרו שלא להתייחס לדיווח היא ששיחות והטרדות מהסוג הזה מתקבלות באלפים לאורך כל השנה במוקדי הדיווח של המשטרה - גם מפי פלסטינים בעצמם, זאת כדי להטעות את השוטרים ולהעסיקם לשווא. להערכת הגורמים בתחנה, הקריאה הזו לא הולידה צורך בפעילות מיוחדת.

רק בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר, כחמש שעות לאחר החטיפה, החלו להידלק כל הנורות האדומות - זאת לאחר שהורי החטופים הגיעו לתחנות המשטרה להתלונן שבניהם לא הגיעו הביתה.

יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים הממונה מתוקף תפקידו על משטרת ישראל, נשאל על ידי העיתונאים שהמתינו מחוץ לבית משפחת פרנקל ביישוב טלמון, על הדיווחים שלפיהם המשטרה ידעה על החטיפה אך התעכבה בהעברת המידע לצה"ל. "מחדל או לא - הייתי ממליץ לא להיכנס לנושא", השיב אהרונוביץ'. "אני מכיר את הפרטים והדברים ייבדקו. אני לא חושב שאפשר למנוע את זה".


מאמצי החיפוש נמשכים: סגר הוטל על חברון

ביום השלישי לחטיפתם של שלושת הנערים, צה"ל הטיל סגר על העיר חברון - זאת במטרה לא לאפשר יציאה מהעיר שתאפשר לחוטפים שאולי נמצאים בתחומה, לחמוק. מוקדם יותר, סיפק קצין בכיר בצה"ל רמז להתקדמות, כאשר אמר: "אנחנו לא פועלים באפלה מוחלטת ולא בחלל ריק". מעבר לדברים הללו, הקצין סירב לפרט.

גורמים בצה"ל אומרים היום שהאמירה לפיה החטיפה בוצעה על ידי אנשי חמאס מבוססת. "המאמצים להגיע לחוטפים ולחטופים יימשכו לא רק במרחב חברון – שמהווה מוקד החיפושים - אלא גם במרחבי יהודה ושומרון", הוסיפו. במקביל, נערך מצוד אחר שני פעילי חמאס בולטים שנעדרים מאז יום חמישי, ונבדק הקשר בין היעלמותם לבין חטיפת הנערים. כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי קרובי משפחה של הפעילים נעצרו לחקירה.


מבצע החיפושים נכנס ליומו השלישי

הקצין הבכיר אמר עוד: "זה אירוע חריג במיוחד, ומבחינת מבצע החטיפה, אפשר להגדירו ברובד העליון של היכולות החמאסיות, להבדיל מניסיונות חטיפה אחרים שאותם ניתן היה או לסכל או לחשוף את המבצעים במהירות". הנחת העבודה בצה"ל ממשיכה להיות שהנערים בחיים וכל מאמץ ראוי יתבצע על מנת להשיבם.

הבוקר נכנס ליומו השלישי מבצע החיפושים "שובו אחים" אחרי שלושת הנערים שנחטפו, בהשתתפות אלפי חיילים ושוטרים. במהלך הלילה והבוקר נעצרו יותר מ-80 בני אדם בשטחים, ובהם אנשי חמאס, באחד ממבצעי המעצרים הגדולים ביותר שביצע צה"ל בשנים האחרונות, ושר הביטחון הטיל עוצר על אזור חברון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה