יום רביעי, 11 ביוני 2014

מהמייל: אטיאס הודף את סיפורי ישי: "כל הסיעה תמכה בריבלין"

הניסיון של גורמים שונים לנכס לאלי ישי את הניצחון של רובי ריבלין בבחירות לנשיאות מעורר זעם רב אצל יו"ר הסיעה ח"כ אריאל אטיאס, שחושף כי בתחילת הדרך אלי ישי לא הביע תמיכה בריבלין ובישיבת הסיעה לפני הסיבוב השני: "כל הסיעה, כאיש אחד - בפני כולם, כולם דיברו בעד רובי" • האזינו (חרדים)

ישי כהן

י"ג בסיון תשעד 14:44 11.06.14

יום דרמטי ומותח עבר אתמול (שלישי) על חברי הכנסת, במערכתה בחירות לנשיאות המדינה עד לבחירתו של רובי ריבלין לנשיאה העשירי של ישראל.

הדעה הרווחת הן במערכת הפוליטית והן בקרב הפרשנים כי הקולות של חברי הכנסת החרדיים, שבסיבוב השני ניתנו לריבלין, הם שהעניקו לו את הנשיאות.

כעת, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חבר-הכנסת אריאל אטיאס, חושף מעט טפח מהנעשה מאחורי הקלעים, במי הם תמכו וכיצד הצביעו והודף את ניסיונות לקיחת הקרדיט של חלק מחברי הכנסת

במהלך ראיון שהעניק למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו "קול ברמה", ניכר בקולו של אטיאס הזעם על אותם שמכתירים את אלי ישי כמי שהוביל בסיעת ש"ס את הקו לטובת ריבלין.

"היה לנו חופש הצבעה", אומר אטיאס, "ואני חושב שכל תנועת ש"ס הצביעה לרובי ריבלין, בניגוד לכל מיני שמועות מכוונות שנועדו לשרת מטרות של חלק מהאנשים שאולי זה משרת אותם, תנועת ש"ס ו'יהדות התורה' הביאו את הניצחון לרובי ריבלין, גם ריבלין חושב כך, גדעון סער דיבר על זה".

אני שמעתי את ריבלין שמודה לאלי ישי בנאום הניצחון שלו

"בסדר, הוא הודה לליצמן ולועקנין, אבל הוא לא חושב שרק ועקנין, ליצמן ואלי ישי הצביעו לו, זה רק שלוש אצבעות בחרדים, הפער בין הסיבוב לראשון לשני - ריבלין הביא עוד 19 קולות, מי הביא את זה, למה בסיבוב הראשון זה לא היה, כי בסיבוב הראשון החרדים לא הלכו אתו ובסיבוב השני כן הלכו אתו", טוען אטיאס.

אטיאס נשאל על ידי המראיין על הפרשנויות שהיו אתמול שאלי ישי הוביל כאן קו במשך תקופה ארוכה ובסופו של דבר הוא הכניע את ההנהגה של ש"ס וגרם להם לבוא אחריו לריבלין.

יו"ר סיעת ש"ס הכחיש בתוקף את דבריהם של מקורבי אלי ישי: "אני לא שמעתי אותו אומר דבר כזה, ומאחר שהוא לא חשוד בעיניי כאדם שמשקר, ומאחר שהוא היה בישיבת הסיעה שבה כאיש אחד - פה אחד, כולם דברו לטובתו של ריבלין כשעמד מולו שטרית, לא כשעמד מולו דליה או פואד".

"כל הסיעה תמכה בריבלין". אטיאס עם דרעי וישי (צילום: פלאש 90)

אטיאס עקץ את ישי שטען כי הוא זה שהוביל קו לתמיכה בריבלין כבר מהסיבוב הראשון, וחוש כי בישיבת הסיעה רוב חברי הכנסת היו נגד, מלבד שניים, ואלי ישי הודיע שעדיין הוא לא החליט במי לתמוך.

"אותה ישיבת סיעה הייתה שבוע קודם ובה עלה לדיון רובי, דליה או פואד, ורוב מכריע, חוץ משניים, דברו לא להצביע לרובי, מתוך אחד עשרה - שניים אמרו שיצביעו לרובי, ומתוך השניים האלה זה לא אלי ישי, הוא לא אמר אז שהוא יצביע לרובי, הוא אמר שהוא עוד לא החליט, זה רק עובדות - בלי סיפורים", אומר אטיאס.

על ישיבת הסיעה שהתקיימה בין הסיבוב הראשון לשני אומר אטיאס שניהל את הישיבה: "כאיש אחד, לא היה אדם אחד שדיבר על זה שלא להצביע לרובי".

אטיאס חוזר ועוקץ את אלו שמנסים להכתיר את ישי כחתן הניצחון: "לכן אני לא מאמין שיש מישהו שמתחיל להוציא, להפיץ שיש פה כאילו מחנות, תזכור שכאיש אחד, כל הסיעה, בפני כולם, כולם דיברו בעד רובי, הוא קיבל 17 קולות מהחרדים, הוא יודע את זה ואנשיו יודעים את זה, מי שנתן לרובי את הניצחון זה הבלוק של החרדים".

יצויין כי חבר הכנסת יצחק ועקנין, מראשי תומכיו של ריבלין בש"ס, זועם בשיחות סגורות על הצורה בה מנסים גורמים להכתיר את אלי ישי כמי שתמך בו לבד ואומר: "כל סיעת ש"ס תמכה פה אחד בריבלין בסיבוב השני, מנסים להרוס את השלום פה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה