יום שישי, 20 ביוני 2014

הגיגים: תרבות הוליווד בבני ברק

הועדה למלחמה בסמים ואלכוהול משקיעה מיליונים מדי שנה למלחמה ולחינוך למניעת שימוש בסמים, לאורך ההיסטוריה של הועדה ידעו תמיד שעליהם לדלג על הערים החרדיות, וכאן טמונה הבעיה בציבור החרדי משתמשים בסמים ובפרט בקרב צעירים ואף רב או מנהיג קהילה או ישיבה מתריע ע''כ בבתי החינוך מעולם לא הרעישו בדרשות חוצבי להבות על חומרת הפיתוי, אולי הגיע הזמן לא לקפח את הציבור שלנו שוב ולהשקיע בנו תקציבים שמגיע לנו כלכל אזרח. 

גראס. סטלה דקדושה עילאית
 שמאי גולן, דובר הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, אומר שאין נתונים מדויקים על מימדי התופעה. המגזר החרדי לא פתוח לסקרים מהסוג שהרשות עורכת, אך משיחות עם רבנים ומחנכים עולה ש-2.5% מהצעירים החרדים, שהם כ-7,000 בני נוער, משתמשים בסמים.

חסידות ברסלב היא חסידות מפוארת, קהילותיה רבות ומגוונות, משפיעיה בעלי שיעור קומה, רבניה תלמידי חכמים מהדרגה הראשונה ולמדניה עוסקים בתורה מתוך יגיעה ופרישות, אבל הצעירים שבחסידות, וזה לא אמירה כוללת, פשעה בהם תרבות הסטלה דקדושה, אין חג שלא מתגלגלים בכמיות גוינטים ושוקולדים שמועברים מיד ליד ומפה לפה, אבל משם ועד לכלל הציבור לא לכך הרבה זמן והנה זכינו וילדינו וילדי שכנינו נחנקים ומשתעלים.

החתונה הופכת לשמחה יותר והניצחון במונדיאל מובטח
בחתונה השבוע באחד האולמות בבני ברק זכו משפחות וחברי החוגגים לשמחה מושלמת כמויות האלכוהול נשפכו בהרחבה ריקודים סוערים מילאו את הרחבה עד שלפתע קצר חשמלי האפיל את העולם כבמכת חושך אבל בב''ב כמו בב''ב באו מיד ארגוני החסד זק''א ואיחוד והרימו תאורה שלא מביישת אולם תצוגה של חברת תאורה ובחסות האפילה יצאו מכיסי הנערים חומר טוב ואיכותי כמו באמריקה החלו הגילגולים וההסנפות אני לא בטוח שצעירי זק''א או איחוד הביאו אורות בלשון העם

חרדי שפרסם בפייסבוק שהוא מעשן ולא רואה בעייה בכך

מעבירים מיד ליד החרדי הוא קליינט מוכר אצל בלדרי הסמים
קטע מתוך ספר סיפורים חסידי: ורביה"ק זי"ע היה מעשן את הלולקע (מקטרת) והלך וסובב את הבעלעמער (במת קריאת התורה) הרבה פעמים עם עשן רב ופניו היה בוערת כלפיד אש, והשיג אז השגות גדולות וכו'. ובעש"ק היה רגיל לעשן עד לזמן שקיעת החמה, וכל החדר התמלא עשן, והיה אחוז בשרעפי קודש בדביקות רבה בבוראו, ולא ניע ולא זיע. פעם אחת נסע רבינו ובדרך עישן את הלולקע. והיה ארוך מאוד, עד שהלולקע הייתה יוצאה מהעגלה. וכאשר נסעו כך, בא כנגדם שר אחד ושני אנשי חיל רוכבים על סוסים, ונטלו הלולקע ממנו ונסעו לדרכם. והרב נסע גם כן. ואחר שעה עמד הרב ואמר למשרתו, קח לך סוס אחד ותרכב עליו להשיג אנשי החיל, ותיקח מהם הלולקע, וכן עשה. וכשהשיגם, ראה שהם יושבים על סוסיהם וישנים. לקח הלולקע והלך כדרכו.... ואפ''ל כי התמסטלו ולכן נרדמו

לפני כשבוע עברתי באחד הרחובות הצדדים של בני ברק התורנית, השעה היתה בסביבות תשע, ואני שומע בוקע מתוך אחד הבנינים שעגה אדירה של גוללללללללל.... אני זיהיתי מבטא ליטאי בשאגה משום מה עליתי בגרם מדרגות צר מאחורי בניין ישן ומוזנח בחנייה שקטה, אני נכנס לתוך דירונת קטנטונת נמוכת תקרה ולמראה עיני כמאה בחורים ממיטב לומדי הישיבות מול מסכים ענקיים צופים במונדיאל, החדר כולו אפוף עשן מחניק, בידיהם בקבוקי בירה ריקים במחציתם ואני מריח ריח חזק וחריף אני פונה לאחד החבר'ה ואני שואל לפשר הריח הנהדר הזה, הוא עונה לי בפשטות 'זה אחלה חומר ירוק טרי נקי' וכו' מאיפה להם אסמכתא לסטלה דקדושה אינני יודע אין להם כאלו סיפורים בהיסטוריה הספרותית.

בארה''ב החרדית, הדבר מקובל למאד הם חיים בעירבוביה עם שחורים ורוקיסטים, אבל אצלנו בעיר חרדית זה כבר ממש ימות המשיח.

שאלה: למה הלכו שישים ריבוא אנשים אחרי זקן מגמגם במדבר שממה משך ארבעים שנה דרך שאורכת שלשה ימים?
אז תגיד לי שלא הכניסו להם במן סמים...


תגובה 1:

  1. בפיסקה האחרונה קלטנו בדיוק מה אתה אומר...

    השבמחק