יום חמישי, 5 ביוני 2014

בתגובה לממשלת האחדות נתניהו אישר בניה ביו"ש והפעם גם בביתר עילית

גם בביתר עילית התגובה לפלשיניאים
בתגובה להקמת הממשלה המאוחדת של חמאס-פתח', ראש הממשלה החליט לבצע חד צדדית את פעימת הבנייה הרביעית שאמורה היתה להיעשות במקביל לשחרור הרוצחים. ביום ראשון יצביע נתניהו בעד החוק למניעת שחרור רוצחים

תגובה ישראלית ראשונה להשבעת הממשלה הפלסטינית: ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לשווק יותר מ-1,000 בתים חדשים ביהודה, שומרון וירושלים. נודע כי מדובר ביחידות דיור שייבנו ברמת שלמה בירושלים ובישובים אפרת, בית"ר עילית, אדם, גבעת זאב, אריאל ואלפי מנשה, ביו"ש. בנוסף, הורה נתניהו לקדם תכנון של 1,000 בתים חדשים באזורים אלו. 
הכרה אמריקאית נתניהו מביט מהצד

גורם מדיני אישר את הדברים ואמר כי "הדבר מוכיח שלא הייתה הקפאה מעולם". הוא הסביר כי מדובר בפעימה הרביעית של הבנייה ביו"ש, שתוכננה להתבצע במקביל לגל האחרון של שחרור הרוצחים. נתניהו החליט לבצע אותה באופן חד צדדי, בעקבות קריסת השיחות וההסכם בין אבו מאזן לחמאס.

יצוין כי לפני שבוע בדיוק קיים ראש הממשלה פגישה ממושכת וחשובה עם ראשי הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון. נציגי המתנחלים הציגו בפניו את הקשיים שיוצרת ההנחיה שלא לכנס את מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון. נתניהו הבטיח בפגישה לגבש פתרונות מהירים והחלטתו אמש מהווה קיום של ההבטחה.

בתוך כך, ביום ראשון ראש הממשלה יעלה לדיון בישיבת הממשלה את הצעת החוק למניעת חנינה לרוצחים שיזם הבית היהודי. בסביבת רה"מ מדגישים כי נתניהו יצביע בעד החוק כפי שהודיע בעבר. 

"ארה"ב איננה מכירה בְּממשלה, בכל הנוגע לפלסטין, כי משמעותה של הכרה כזו היא קיומה של מדינה פלסטינית – מדינה שאינה קיימת", כך הבהיר אמש שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי המבקר בלבנון. בתשובה לשאלה מדוע ארה"ב הודיעה כי היא מכירה בממשלת האחדות החדשה של הפלסטינים הוסיף קרי "השאלה אינה האם להכיר בממשלה, אלא האם החוק מאפשר לנו לקיים קשר ולעבוד עם הממשלה הזו, בנוסחה כזו או אחרת", דברי קרי.

מזכיר המדינה הוסיף כי שוחח בנושא עם רה"מ נתניהו ועם הנשיא עבאס במהלך הימים האחרונים. לדבריו, עבאס הבהיר לו ש"הממשלה הטכנוקרטית הזו מחוייבת לעקרונות של אי אלימות, משא ומתן, הכרה בישראל, קבלת ההסכמים הקודמים ותנאי הקוורטט וכי ימשיכו בשיתוף הפעולה הבטחוני עם ישראל".

לדברי קרי, "בדקנו זאת. הממשלה הזו לא כוללת אף חבר בחמאס. כל עוד הממשלה הזו תעמוד בתנאים האלה נעבוד איתה ככל שנצטרך. נעבוד איתה כפי שישראל תעבוד מן הסתם עם כוחות הביטחון של הממשלה הזו. יש צרכים יומיומיים שמחייבים טיפול", דברי קרי. הוא הוסיף כי ארה"ב תעקוב מקרוב כדי לוודא שהפלסטינים אכן עומדים בתנאים שציין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה