יום רביעי, 11 ביוני 2014

מהמייל: בענין דברי ראש ישיבת בריסק


בואו נעשה סדר בדברים; ברור לכולם שגם אם אמר רא"י את מה שפורסם בשמו הוא לא אמר זאת בפורום מרכזי כגון שיעור או שיחה לרבים. בתחילה פורסם על ידי פותח האשכול, שאמר זאת בפני קבוצת 'מקורבים' וכשהתחילו להתפרסם ההכחשות מקרב תלמידי ישיבת בריסק ובני רא"י, צץ לו פתאום הניק 'רבי אליהו' וטען שרא"י אמר את הדברים לבניו. משום מה, מיד הוא הגיב שוב ואמר שיש מקרב בני הישיבה המכחישים כליל את האמור בשמו וכי מעולם לא אמר את הדברים.

בישיבת בריסק, בשלב מסוים היו שטענו כי אורח מחו"ל שהגיע במיוחד לכבוד החתונה (שנערכה אמש ב' באולמי שירת ירושלים) הוא זה שזכה לשמוע את הדברים וכי הוא מקור ההדלפה, כמובן שהדברים הופרכו תוך דקות ספורות ועדיין לא נמצא האיש שיכול להעיד כי שמע את הדברים מפי אי"ש (כלשהו).

לגופם של דברים, כל מי שמכיר את משפחת סולובייציק יודע כי במידה והדברים נאמרו ע"י רא"י, גם אם נאמרו בפורום מצומצם ודלף החוצה, הם האחרונים שיעיזו להכחיש. כשהאבא - הראש ישיבה אומר משהו, כולם נעמדים בראש מורם ועונים אמן אחר דבריו בעיניים עצומות (!). ואפילו כאן בפורום התפרסמו לא פעם ולא פעמיים דברים וסיפורים שונים בשמו של רא"י, חלקם היו חדים וכואבים יותר ממה שפרסם פותח הניק 'לא_בא_בטוב' ואף פעם לא שמענו כי מכחישים. במקרה הזה, כולם - בניו, מקורביו ותלמידיו ללא יוצא מן הכלל מכחישים בתוקף וטוענים כי לא היה ולא נברא.

אם כבר הזכרנו את פותח האשכול, כדאי לעבור על ההיסטוריה שלו ולראות כי מעולם לא היה בקי בתורת בריסק וגם בימים הסוערים ביותר, כשרא"י עמד למשפט ניקים אנונימיים והזויים כאן בפורום, לא ראינו שום התייחסות של פותח האשכול, אין לו כל קשר לבריסק ובודאי שאין לו מקורות בתוך בריסק שירוצו אליו עם 'הסקופ' האגדי שהנפיק (כביכול) האי"ש שעיני הפלגים נשואות אליו לאחרונה.

לסיכום, אין סיכוי שהדברים נאמרו על ידי רא"י, פותח האשכול יחד עם קבוצה מאנשי הפלג הבני ברקי עסוקים יומם ולילה בלפאר ולרוממם את כבודו של הגרא"ל שטיינמן גם במחיר של המצאות ושקרים, כל האמצעים כשרים וכל החלומות שלהם מתגשמים מעל אתרי האינטרנט וקווי הנייעס.

מן הראוי שפותח האשכול וחבר מרעיו יחזרו בהם ויתנצלו (בפני הציבור, את החשבון האישי שלהם מול רא"י שישאירו מבחינתי לתפילה זכה באוהל קדושים) על הטיית הציבור והולכת שולל של רבים.

במידה ואחליט שהגיע העת לחשוף את שמם, מלאכתם ותארם של חבורת המשועממים המציפים את הפורום בהזיות, אעשה זאת ללא חת ומורא כיאה לקבוצה שולית ומלוכלכת מתוך העדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה