יום שבת, 14 ביוני 2014

פיוס במשבר: מתיחות בין פת"ח לחמאס, הרקע: החטופים!

בעוד אבו מאזן מצהיר כי יסייע למציאת הנערים, בחמאס רוצים לנצל את ההזדמנות וקוראים לאינתיפאדה

החשש לחטיפת הנערים: על פי הערכה של המנגנונים הפלשתינים, ובהמשך לתדרוך של בכיר פלשתיני, שטוען כי שלושת הנערים הנעדרים, ככל הנראה אינם בחיים ואינם נמצאים בשטחי הגדה המערבית. לדבריו, הסיכויים ששלושת הנעדרים הועברו לירדן אפסיים.

הבכיר המקורב לאבו מאזן הוסיף, כי הוא רואה חשיבות עליונה במציאת החטופים וסיוע במידע על אודות גורלם. יו"ר הרשות הפלשתינית רואה באירוע "מבוכה דיפלומטית"' וההוראה שלו להמשיך בסיוע ובתיאום הביטחוני על אף הביקורת. בעקבות כניסה של אלפי חיילי חי״ר לגדה ופרישת הכוחות המיוחדים באזור הפלשתינים חוששים מכיבוש של הערים הגדולות בגדה.
באחרונה, על אף הסכם הפיוס, קיימת מתיחות גדולה בין הרשות הפלשתינית לחמאס. המתיחות החלה לצוף על פני השטח בעיקר מצד חמאס והג'יהאד האיסלאמי שמוציאים הצהרות ולפיהם הסיוע של מנגנוני הרשות, באישור אבו מאזן, מהווים בגידה באינטרס הפלשתיני. בנוסף, האתר הרשמי של תנועת החמאס קורא לפלשתינים להכריז על אינתיפאדה בכל רחבי בגדה המערבית.

מהחמאס נמסרה אתמול התייחסות ראשונה לאירוע, בה אמר בכיר בארגון כי "כל עוד יש גם לו אסיר פלשתיני אחד בבתי הכלא של הציונים, פעולות החטיפה לצורך מיקוח יימשכו. היעלמותם של המתנחלים הוא העונש על פשעי הציונים הנעשים מדי יום נגד העם הפלשתיני".
בכיר בלשכת אבו מאזן ברמאללה זועם על הודעת לשכת רה״מ ולפיה הרשות הפלשתינית אחראית לשלום הנעדרים. "אבו מאזן אינו החוטף או העומד מאחורי היעדרותם של הנערים הישראלים. מדוע מטילים את האחריות עליו ועל הממשלה הפלשתינית?", אמר הבכיר הפלשתיני.
גורם נוסף ברשות התייחס גם כן לדבריו של רה"מ נתניהו ואמר כי "ישראל מטילה אחריות על הפלשתינים בעוד האירוע התרחש בשטח C, שנמצא באחריות ביטחונית של ישראל".
מוקדם יותר, הופנתה אצבע מאשימה כלפי הרשות הפלשתינית מלשכת ראש הממשלה. רה"מ נתניהו עודכן בפרטי האירוע כבר בשעות הלילה וקיים הערכת מצב בקריה, לאחר התייעצות ביטחונית מוקדמת בלשכתו בירושלים. ראש הממשלה שוחח עם שלוש המשפחות שבניהם נעדרים, וחיזק את ידיהם של בני המשפחה. "אני יודע שאתם עוברים רגעי ייסורים. תהיו חזקים. מדינת ישראל תעשה כל מאמץ עבור בניכם ואני מבטיח לעמוד איתכם בקשר", אמר נתניהו.


אבו מאזן (ארכיון) // צילום: מישל דוט קום
מאוחר יותר, שוחח מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ודרש ממנו לפעול בנושא הנערים הנעדרים. זאת בהמשך לדיווח כי, שרת המשפטים ציפי לבני נפגשה אתמול בלונדון עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי וביקשה ממנו לפעול מול הרשות הפלסטינית למציאת הנעדרים.
דובר צה"ל הודיע אתמול כי עקבותיהם של שלושה בני נוער שיצאו אתמול מישיבה באזור גוש עציון, נעלמו. עוד נמסר כי כוחות הביטחון פועלים לאיתור הנעדרים, ובמקביל נודע כי מחסומים הוצבו בדרום כדי למנוע העברה אפשרית של הנעדרים לשטח רצועת עזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה