יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

''הזועבים'': הקשר ההסטורי שיש למשפחתה של חברת הכנסת עם ישראל

עד כמה באמת אתם מכירים את משפחת זועבי? האם ידעתם, למשל, שבני המשפחה היו בני בית בקרב ההנהגה הציונית? ששורשיה נטועים פה עוד מימי ההגנה? שבן החמולה היה חבר הכנסת והשר הערבי הראשון? אחרי ששמם נפגע כתוצאה מהתנהגותה של בת משפחתם, חברת הכנסת חנין זועבי, הם יוצאים נגדה ודורשים לקבל יחס הוגן מהתקשורת

קשה לחשוב על דמות שנואה יותר ברחוב הישראלי מחנין זועבי. בחודש האחרון הגיעה מערכת היחסים של הציבור עם חברת הכנסת לנקודת רתיחה. זה התחיל בבעל בית קפה שגרש אותה מבית העסק שלו, נמשך בהתפרצות שלה על קבוצת שוטרים שהסתיימה באזיקים, והשיא - זימון לחקירה והשעיה מדיוני הכנסת והמליאה לחצי שנה לאחר שהתפרצה של שוטרים ישראליים וכינתה אותם "משת"פים".

התבטאויותיה הקיצוניות נגד מדינת ישראל ופעולותיה הפכה את השם "זועבי" לסמל לשנאה בקרב חלק גדול מהציבור, דבר המשליך בצורה משמעותית על אורח החיים של משפחתה. בימים אלה קצת קשה להאמין לכך, אבל את ראש חמולת זועבי, סיף א-דין, אפשר כמעט להגדיר כציוני נלהב. זועבי קשר עצמו לבכירי הממסד הציוני עוד הרבה לפני שקמה כאן מדינה.

הוא היה בן בית אצל מי שהיה מפקד הפלמ"ח יגאל אלון, הנשיא הראשון חיים וייצמן, ראש הממשלה השני משה שרת וראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר. באמצע שנות ה-30 התגייס זועבי לטובת המאבק היהודי. הוא סייע להם במאבקם מול ערביי פלשתינה ועזר לראשי הציונות לרכוש כמה שיותר אדמות מתושבים ערבים לטובת המדינה שבדרך. רגע אחרי הקמת המדינה הוא גם הפך לערבי הראשון בכנסת, כשהיה חלק ממפלגת מפא"י.

חלקה הגדול של משפחת זועבי, כמה אלפים מהם, מתגורר היום בכפר נין שבצפון. הם לא מרוצים מהשם שיצא להם בזמן האחרון. "היא (חנין) מייצגת את המפלגה שלה ולא את המשפחה. למרות שהמקור שלה בכפר - אסור לה להיכנס לפה, אני לא אתן לה להיכנס", טוען בן המשפחה עבד זועבי.

נהיל זועבי, בן משפחה נוסף, טוען כי המשפחה מסוקרת על פי האינטרסים של התקשורת, רק בהקשר של חנין. "התקשורת מחשיכה את התמונה מעשייתם של הרבה אנשים. למשפחת זועבי היו שני חברי כנסת, שני ראשי ערים בנצרת, יש לנו שופט בבית משפט עליון, היו לנו יועצי שרים, מנהלי בתי חולים, קצינים במשטרה ובצבא וחיילים. כל זה לא מעניין, מה שמעניין זה רק שחנין זועבי לא גינתה את החטיפה", הוא טוען.

לפני כחודש, ביום האחרון של השבעה על נפתלי פרנקל, אחד מהנערים החטופים שנרצחו, הגיע נהיל כדי לנחם את המשפחה האבלה. מדובר באותה משפחה שבנה נרצח על ידי החוטפים שאת מעשיהם הצדיקה קרובת משפחתו חנין.
הוא התיישב לצידה של רחל, אימו של נפתלי, והביע בפניה את תנחומיו. "הכאב שלכם הוא הכאב שלנו. מה שנעשה זה דבר מזעזע, לא אנושי וזה לא מקובל עליי. עקבתי אחרי מה שאמרת, וחשבתי שהכוח שיש לך זה משהו אלוהי. אני משתתף בצערכם", אמר נהיל, והוכיח כי אכן - למשפחת זועבי יש גם צד אחד.

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה