יום שני, 25 באוגוסט 2014

לא רגוע באלעד, שוב טענות קשות על שרוליק פרוש

הסערה הבאה? "הקצאה ממניעים פוליטיים"

בהודעה ששיגר עו"ד אשר ברק המייצג לטענתו מספר תושבי אלעד, מפרט ברק את האשמותיו בדבר הקצאת מבנה לת"ת בעיר. לדבריו, ההקצאה נעשתה על ידי פרוש ממניעים פוליטיים. קריספל: "לא היו דברים מעולם, ישנם עסקנים המעוניינים ליצור ריב ומדון בעיר"
יעקב אמסלם

ישראל פרוש

החלטת ראש העיר באלעד בימים האחרונים, מעוררת סערה בקרב חוגים מסוימים בעיר. על פי ההחלטה, הוקצה שטח לעמותה בשליטת רב העיר הרב מלכה, ולדברי עסקנים בעיר אלעד ההקצאה ניתנה שלא כחוק.

במכתב ששיגר עו"ד ברק המייצג את התובעים, נכתב: "ככל הידוע לנו, ההחלטה על ההקצאה התקבלה אצלכם בהליך חפוז ומזורז ותוך עקיפת נוהלי ועדת ההקצאות. לא זאת בלבד, אלא אף נודע כי גם הוצאתה אל הפועל של ההקצאה נעשה על ידכם בזריזות רבה, כשהחזקה והשימוש במבנה נמסרים לעמותה, אשר אף מיהרה להכניס לתוכו רהיטים וציוד, וזאת בטרם ניתן אישור פורמאלי להקצאה, כנדרש על פי הדין".

בהסבר להחלטת העירייה נמסר, כי ההקצאה ניתנה לאחר בקשה אותה הגישה העמותה, להחליף את המבנה בו נמצא בית-הספר 'דרך המלך', המנוהל על ידי העמותה שבשליטת הרב מלכה, במבנה גדול יותר. ועל זאת כתב עו"ד ברק, כי לדעתו, ההחלטה הינה בלתי סבירה ושגויה לחלוטין: "המבנה אותו החלטתם להקצות לעמותה, הינו גדול הרבה מעבר לצרכיו של בית הספר 'דרך המלך' וזאת, בשעה שמוסדות לימוד אחרים בעיר אלעד, חסרות כיתות לימוד ראויות, ומשוועות למבנים גדולים יותר".

לטענת אותם גורמים, ההקצאה אינה ניתנה בעקבות צרכי המוסד אלא ממניעים פוליטיים פרטיים. מניע אשר עמד לטענתם ביסוד ההחלטה, היה רצון להעניק הטבות פוליטיות לגורמים המזוהים עם סיעת ש"ס בעיר, לשם קבלת תמיכתה הפוליטית של הסיעה בראש עיריית אלעד, בין היתר, אחת ההטבות הייתה הקצאת המבנה הנ"ל".

"למרשינו נודע", צוין במכתב שנשלח אף ליועה"מ, "כי ההקצאה נעשתה כחלק מתוכנית של גורמים פרטיים שונים, בעלי אינטרס אישי, להפעיל במבנה המוקצה אולם שמחות, ולא לשם מטרות ציבוריות או לתועלת הציבור, כי אם למען אינטרסים של גורמים פרטיים אשר עתידים להפיק רווחים מהמבנה אגב שימוש מסחרי שהם יעשו בו לצורכיהם הפרטיים".

"במידה וכל האמור בו נכון ומדויק", סוכם במכתב. "אנו דורשים לבטל לאלתר את ההקצאה ולהורות לעמותה לפנות את המבנה ואת כל הרהיטים והציוד והחפצים, אותם היא הכניסה אליו".



יו"ר ש"ס בעיר אלעד צוריאל קריספל המשמש אף כסגן ראש העיר, אומר בשיחה ל"כל הזמן", כי "הטענות הינם פרי המצאתם של עסקנים המעוניינים ליצור ריב ומדון. בעיר, שהרוחות בה סערו עד לא מזמן". לדבריו, ההקצאה נעשתה בדרך חוקית וללא שום עקיפה של תקנות הוועדה.

לטענה שאמור לקום בבית הספר אולם שמחות פרטי, אומר קריספל: "לא היו דברים מעולם, ההקצאה ניתנה לעמותה והמבנה ישמש כבית ספר 'דרך המלך' שהיה זקוק לכך".

מעיריית אלעד נמסר כי "תגובה מפורטת תישלח למשרד עורך הדין המייצג את התובעים, ואנו מייעצים לכל אותם אלו המנסים לעורר את רוח הפילוג בעיר, כי יצטרפו לעשייה שתוביל את העיר לעתיד טוב יותר".
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה