יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

המוני אברכים אמש במחאה אדירה כנגד מעצר בחורי הישיבות בכלא 6 שבצפון

המוני אברכים אמש בעצרת מחאה והזדהות בסמוך לכלא 6, בסמוך לעתלית שבצפון, שם נמצאים 3 בחורי ישיבות במעצר * הגאון רבי יוסף רובינשטיין במחאה: "התורה עצמה נמצאת בכלא - יש לנו מצווה מדאורייתא לא לפחד כלל מהשלטונות והצבא" * רכב תזמורת של הכנסת ספר תורה הובא למקום, ובמקום נערכו ריקודים במשך שעה ארוכה

המוני אברכי כוללים מהריכוזים החרדיים, הגיעו אמש בשעת ליל מאוחרת, לשערי כלא 6 שבצפון, לעצרת מחאה כנגד מעצר שלושת בחורי ישיבות בימים האחרונים.

למקום הובא רכב של הכנסת ספר תורה , שהשמיע שירי תפילה ומחאה, וההמונים יצאו בשירה וריקודים, כאשר הקולות נשמעים אל מאחורי חומות הכלא, שם נמצאים שלושת העצורים.

לאחר מכן נשא דברי מחאה וחיזוק הגאון רבי יוסף רובינשטיין שליט"א, ראש כולל 'רצופות' במודיעין עילית, שאמר בתוך דבריו כי "אנחנו באמת מכניסים כאן ספר תורה, יש כאן שלושה ספרי תורה מהודרים, כשהחזון איש ביקר את מוחי השבת הוא אמר 'השבת יושבת בכלא', כאן גם התורה נמצאת בכלא, ומה שאנחנו עושים עכשיו זהו כבוד התורה הגדול ביותר, לכבד את לומדי התורה שמגינים על כל עולם התורה. ואנחנו אומרים לבחורים האלו, שהם זכו למה שאליו התפללו וציפו כל גדולי הדורות, כידוע דברי רבי עקיבא 'מתי יבוא לידי ואקיימנו', וכידוע הבית יוסף שהתפלל לכך וביקש על כך מהמגיד שהיה לו, וכן החפץ חיים היו שומעים אותו על מיטתו שהיה מתפלל 'אבא שבשמים קחני על קידוש השם'.

'אנחנו אומרים לשלשת מקדשי ד', ולכל הבחורים והאברכים מקדשי שם שמים, שנעמוד כולנו במלחמה ולא לפחד ח"ו מהשלטונות, יש מצוה המפורשת בתורה בשעת מלחמת מצווה, שלא לפחד, כמו שכתוב בפסוק "שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה על איביכם, אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם, כי ד' אלקיכם ההלך עמכם להלחם לכם עם איביכם להושיע אתכם", וכך נפסק גם ברמב"ם, אם כן מצווה מפורשת עלינו שלא לפחד מהם כלל, וכמה שהם יאסרו יותר בחורי ישיבות, אנחנו נתחזק כנגדם למלחמה, והארץ תבער כמדורת אש, וד' יעזור ויושיע אותנו מהגזרה הנוראה הזו".

לאחר מכן נערך מעמד קבלת עול מלכות שמים, ובתום המעמד הציבור אף עמד ליד חומות הכלא וזעק את שמותיהם של אסירי עולם התורה, בכדי לחזקם ולעודדם, ולהביא להם את עידודו של עולם התורה שעומד מאחוריהם.

בשעת ליל מאוחרת חזרו המוני האברכים לבתיהם, כאשר בוועדה להצלת עולם התורה מתכננים לימים הקרובים צעדי מחאה נוספים כנגד הגזירה הנוראה וכנגד הרדיפות הממשלתיות כנגד לומדי התורה.
צילם קובי שוץ





















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה