יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

AM:PM יפתחו סניף באשדוד, והחרדים זועמים

נציגי הציבור החרדי באשדוד מתגייסים למניעת פתיחת סניף AM:PM בגן העיר. חבר המועצה אבי אמסלם: מדובר בהפרה של הסטטוס קוו. בעלת הנכס, מיכל אחאבן: "אני שומרת שבת ומאמינה בחיה ותן לחיות". ראש העירייה לסרי: הנושא נבדק
יאיר הרוש

חברי מועצת העיר אשדוד מהמגזר החרדי מתכוונים לעשות כל שביכולתם על מנת למנוע את פתיחתו בשבתות של המרכול AM:PM, שאמור להיפתח בגן העיר. בדומה לתפעולו בערים אחרות אמור המרכול לעבוד 24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע.

בעלת הנכס, מיכל אחאבן, שמשכירה את המקום לרשת סיפרה: "במרחק כמה מאות מטרים מגן העיר, ברובע הסיטי פועלים עסקים בשבת, לרבות מינימרקטים ומסעדות. בתור שומרת שבת אני מאמינה ב'חיה ותן לחיות'".

הסניף החדש באשדוד יהיה הראשון הפועל באזור הדרום, ועלות הקמתו מוערכת בכשני מיליון שקל. חוזה השכירות נחתם לתקופה של חמש שנים עם אופציה לשלוש תקופות ואופציות נוספות בנות חמש שנים כל אחת. הסניף עתיד להיפתח בתחילת חודש ספטמבר, לפני תקופת החגים.


גן העיר - עד היום היה סגור בשבתות (צילום: פאבל טולצ'ינסקי)

החדשות, כך נראה, עוררו דאגה בקרב הציבור החרדי, שמבין שהצלחת הסניף עלולה לעודד פתיחת סניפים נוספים באזורים שנחשבים למסורתיים יותר. בציבור החרדי מבהירים שנושא השבת יאיים גם על הקואליציה כיוון שהאדמו"ר של חסידות גור, הרב יעקב אלתר, אשר נציגו במועצת העיר הוא הרב מרדכי ליברמן, ידוע בחוסר פשרנותו במלחמה על השבת.

בינתיים לפני כשבועיים כינס רב העיר, יוסף שיינין, ישיבת חירום בין חברי המועצה החרדים מסיעות ש"ס ואגודת ישראל. באותה ישיבה התריע על נושא שבירת הסטטוס קוו בשבת, כולל מעדני מניה, אשר נפתחו באחרונה במרכז

כלניות בכניסה לעיר, בשדרות מנחם בגין ברובע ח', חנות שמוכרת בשר לא כשר. הרב ביקש למעשה להגביר את הלחץ על העירייה, שתגביר את האכיפה על ידי פקחים וקנסות.

חבר המועצה אבי אמסלם, שנכח בישיבת החירום: "לא ידעתי על קיומה של הרשת עד כה. מדובר בלא פחות מפרובוקציה. זו חוצפה שאותה רשת הולכת למקום מרכזי שסגור בשבתות, כמו שהקניונים סגורים בשבתות, ומבצעת דריסת רגל גסה שכזאת".

לדבריו, אמנם ברובע הסיטי פיצוציות נפתחות בשבת, אך מדובר במקרה שונה ממרכז העיר, ציר ראשי שכולו סגור בשבת. "אני נגד כפייה", הבהיר אמסלם, "אבל יש סטטוס קוו שאסור לפגוע בו. בנוסף, מדובר בנכס שעומד ממש ממול לעירייה. מדובר בסמל ובפנים של העיר".

אחאבן אמרה השבוע בתגובה לדברים: "לי לא ידוע על התנגדות של חרדים אך טבעי שתהיה. אנחנו כעיקרון מאפשרים לכל בעל עסק במתחם להחליט אם לפעול או לא לפעול בשבת. נכון להיום כל שאר העסקים אכן אינם פועלים בשבת, אך זו החלטה שלהם בלבד. במרחק כמה מאות מטרים מגן העיר ברובע הסיטי פועלים עסקים בשבת, לרבות מינימרקטים ומסעדות. בתור שומרת שבת אני לעולם לא אערוך קניות בשבת, אך אני מאמינה כי יש לספק מענה לאוכלוסייה בעיר שכן מעוניינת לעשות כן".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, מסר בתגובה: "הנושא נבדק כעת, בעיקר לאור מה שקורה בתל אביב. אנחנו לא ממהרים כרגע להסיק מסקנות ולקבל החלטות, וזה גם מקובל על הציבור החרדי. אשדוד לא תיגרר למלחמות דת ונמשיך לקיים דו קיום בעיר. אני אדם דתי אבל גם ראש עירייה שמשרת את כולם".
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה