יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

תדלקתם ב’דלק’? ייתכן ומגיע לכם חלק מפיצוי של 7 מיליון ש”ח



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר ביום חמישי האחרון הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהגישו לקוחות נגד חברת “דלק”. בתביעה טענו הלקוחות כי חברת האנרגיה גבתה מחיר מופקע מציבור המתדלקים בשירות מלא.

לטענת התובעים, החוק קובע כי ניתן לגבות תשלום בגין תדלוק בשירות מלא רק כשיש מספר מינימלי של משאבות לתדלוק עצמי. בחלק מתחנות התדלוק של דלק לא הציבה החברה מספר מינימלי של משאבות ולכן – כך טענו התובעים – אסור היה להם לגבות תוספת מחיר על תדלוק בשירות מלא.

בחודש אפריל הגישו הצדדים לבית המשפט בקשה ראשונה לאישור הסכם פשרה. על פי הסכם הפשרה הסופי, תפצה חברת דלק את לקוחותיה בהטבות תדלוק בשווי כולל של יותר מ-6.9 מיליון שקלים.

בפשרה הוסכם כי לקוחות החברה יוכלו לתדלק את רכבם בשירות מלא במחיר של תדלוק בשירות עצמי. ההטבה תינתן לכלל המתדלקים עד למיצוי סכום ההשבה עליו הסכימו הצדדים, מבלי שהמתדלקים יידרשו להוכיח כי סבלו מגביית היתר של דלק.

שופט בית המשפט המחוזי, סגן הנשיאה יצחק ענבר, הורה כי בפתח תחנות הדלק בהן תינתן ההטבה יוצב שלט בו ייכתב כי “ציבור הלקוחות מוזמן לקבל בתחנה זו תדלוק בשירות מלא – במחיר תדלוק בשירות עצמי”. עוד קבע השופט ענבר כי תחילת חלוקת ההטבה תחל בתוך 90 ימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה