יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

הגבול בין אוקראינה ורוסיה מתחמם – עיירה אוקראנית הוחרבה



שיא אוקראינה, פטרו פרושנקו, אמר היום למנהיגי האיחוד האירופי כי ישנם אלפי חיילים ומאות טנקים של רוסיה בשטחה של ארצו.

פרושנקו הבהיר לראשי האיחוד כי הוא מאמין שעדיין ניתן לפתור את המשבר בדרכים מדיניות, אך לא הכחיש את הנוכחות הצבאית של רוסיה בארצו. במקביל, דובר צבא אוקראינה אמר לעיתונאים בקייב כי טנקים של רוסיה תקפו והחריבו עיירת גבול בין המדינות בשם נובוסביטליבקה.

הדובר הסביר כי הטנקים הרוסים “שטחו” את העיירה כליל. “יש בידינו מידע לפיו כל בית בעיירה הוחרב על ידי הטנקים של הרוסים”, הוא אמר לכלי התקשורת. “האגרסיביות של רוסיה במזרח אוקראינה לא נפסקת. הרוסים ממשיכים לשלוח ציוד צבאי ושכירי חרב”, נאמר בהודעה של המועצה לביטחון לאומי של אוקראינה.

במקביל מנהיגי האיחוד האירופי הודיעו בתום דיון במתיחות במזרח אוקראינה כי הם הורו להכין סנקציות חדשות נגד רוסיה. זאת על רקע מעורבותה בנעשה באוקראינה והכנסת הכוחות הצבאיים. בהצהרה שאמורה להתפרסם בנוגע לסנקציות החדשות אמורים ראשי האיחוד להבהיר כי אם יידרש הם מוכנים לנקוט צעדים נוספים נגד רוסיה.

הודעה זו של מנהיגי האיחוד הצטרפה להצהרה של נשיא צרפת פרנסואה הולנד שאמר כי אם המצב יישאר כפי שהוא כרגע אין ברירה אלא להרחיב את הסנקציות המוטלות על רוסיה. נשיאת ליטא, עוד מדינה שעוקבת בדאגה אחר הפעולות הרוסיות, אמרה כי רוסיה פתחה במלחמה נגד אוקראינה וכי למעשה מדובר במלחמה נגד אירופה כולה.

“המלחמה שרוסיה מנהלת נגד אוקראינה היא בגדר עובדה. זה אומר שרוסיה נלחמת במדינה שהכריזה כי היא מעוניינת בהידוק היחסים עם האיחוד האירופי וזה אומר, הלכה למעשה שרוסיה נמצאת במלחמה עם אירופה כולה”, אמרה הנשיאה הליטאית, דליה גריבאוסקאייטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה