יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

עמותות ויזמים חרדים זכו במכרז הגדול בשכונת גילה הירושלמית

מנחם כרמל זכה ב – 102 יח"ד; עמותת דגל התורה זכתה ב- 60 יח"ד ושאר היזמים החרדים שזכו יחדיו בכשבע מאות דירות * טווח המחירים נעים בין 330 ל – 390 אלף שקל ליח"ד קרקע ופיתוח * כל הפרטים על המכרז שצפוי לשנות את פניה של השכונה הוותיקה בירושלים

שאול כהנא
עמותות ויזמים חרדים זכו במכרז הגדול בשכונת גילה הירושלמית
מורי ורבותיי, מהפך: שכונת גילה בירושלים הפכה היום רשמית לשכונה חרדית, וזאת לאחר פרסום תוצאות המכרז של רשות מקרקעי ישראל, ועל פיו רוב היזמים והעמותות שזכו במכרז הן חרדיות.

המכרז בגילה עורר עניין רב בחודשים האחרונים, לאחר שפעמים המכרז כשל ואף יזם לא ניגש למכרז בגין תנאים מסובכים שנלוו למכרז. הפעם הוכנס סעיף חדש למכרז: על כל מגרש שיהיו בו לפחות שלושה מתמודדים, יתבטל מחיר המינימום למגרש. לאמור, משלמים רק על הפיתוח.

הדבר יצר באז אדיר בין ראשי העמותות והיזמים הפרטיים החרדיים, כשהראשון היה מנחם כרמל, שהכריז כי הוא מתמודד במכרז. אחריו הגיעה דגל התורה ולאחר מכן עוד קבוצות חסידיות שונות. הפעם החילונים נרדמו בשמירה על השכונה הדרומית.

כעת, לאחר פרסום התוצאות מתברר כי אכן נרשם כאן נצחון חרדי משמעותי. עמותת "גילת ציון", שבפיקוח מנחם כרמל זכתה ב – 102 יח"ד, במחיר של שלוש מאות ושלושים אלף שקל פיתוח פלוס קרקע. עמותת "עיר הצדק" של דגל התורה, זכתה בכשישים דירות במחיר של כשלוש מאות וארבעים אלף שקל לקרקע פלוס פיתוח.

עמותת "קרית מלך", של היזם תומר ארנט, זכתה ב- 60 יח"ד במחיר של כשלוש מאות ושבעים אלף שקל ליח"ד קרקע ופיתוח. עמותת "אור וברכה לקהילות ירושלים", הפונה לציבור החסידי והירושלמי, זכתה במתחם הגדול עם 105 דירות במחיר של כשלוש מאות ארבעים ושלוש אלף שקל ליח"ד ופיתוח. אגב, יש מי שטוען שכרמל מפקח על עוד שני עמותות / קבלנים, אבל לא מצאנו אישוש לדברים.

גם שאר הזוכים קבלנים ויזמים הם כאלו שמוכרים בשוק הנדל"ן כמי שעובדים עם הציבור החרדי. כך למשל, חיים זקן, קבלן מוכר שבנה אלפי דירות בביתר, זכה ב-60 דירות במחיר של כ- 388 אלף ליח"ד קרקע ופיתוח; א.חזי חברה לבנין והשקעות זכתה ב- 36 דירות במחיר מופקע של חמש מאות ושישים אלף שקל ליח"ד קרקע ופיתוח.

בהחלט, הפעם הקבלנים הזניקו את מחירי הקרקע ואילו דווקא העמותות שמרו על כללי המשחק ההוגנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה