יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

איראן: הצלחנו להפיל מטוס ריגול ישראלי משוכלל



יחידות ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראניים הפילו מטוס ללא טייס (מל”ט) ישראלי באזור מתקן העשרת הגרעין בנתנז – כך מסרו משמרות המהפכה בהודעה לסוכנויות הידיעות במדינה. לפי ההודעה, מדובר במל”ט ריגול חמקן שניסה לחדור למתקן. לפי אתר משמרות המהפכה, מדובר ב”עוד סימן להיותו של המשטר הציוני מחרחר מלחמה”.

הוא הופל באמצעות טיל נגד מטוסים כשהתקרב “לאזור הגרעיני האסור בנתנז”, כך לפי ההודעה. “טיל פגע במל”ט הריגול מסוג ‘שבח’ (רוח רפאים) לאחר שיחידות ההגנה האווירית עקבו אחריו”. מדובר צה”ל נמסר: “איננו מתייחסים לפרסומים זרים”.

רק הבוקר ערך נשיא איראן, חסן רוחאני, ביקור במשרד ההגנה בטהראן, שם הוצגו בפניו סוגים חדשים ושיפורים של טילים ואמצעי לחימה נוספים שפותחו במפעלי התעשייה הצבאית האירנית. בין היתר, הוצגו לנשיא טילי השיוט “קדיר ו”נצר”, וכן נחשפו שני מל”טים חדשים מתוצרת איראנית.

לפני כחודשיים, חשפו התעשיות הביטחוניות האיראניות מכ”ם ענק המכונה “גאדיר”, שביכולתו לזהות כלי טיס ממרחק רב. כבר בשנת 2011 חשפו האיראנים מכ”ם המסוגל לזהות פעילות באמצעות קרן אור, שמשודרת ונעה באופן אלקטרוני ללא צורך בהטיה או סיבוב של המכשיר עצמו.

עם זאת, במערכת הביטחון הישראלית התייחסו לפרסומים כאלה בתקשורת האיראנית, וטענו כי מדובר ב”הרבה רעש תקשורתי ופחות בהצלחה טכנולוגית”. גורם ביטחוני אמר: “האיראנים צוברים ידע רב בתחום הביטחוני ומפתחים בעצמם לא מעט מערכות, חלקן באמצעות מידע ופיתוחים שנמכרים לה חרף אמברגו בנושא ומתחת לרדאר של המערב. בחלק מהמערכות מדובר בגימיק שמעיד על מידת הלחץ של בכירי המשטר ממתקפה אפשרית בעתיד. יעידו על כך הקמפיינים שלהם”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה