יום שישי, 29 באוגוסט 2014

חשיפה: נתניהו הציע לאבו מאזן מדינה פלסטינית בקווי 67′



ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לקיומה של מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 67′, וכעת נותר רק לקבוע את קו הגבול המדויק בין המדינות. כך אמר הערב (חמישי) הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס. עבאס, שלא ציין מתי והיכן הסכים לכך נתניהו, הוסיף כי בקרוב תדרוש הרשות הפלסטינית מישראל ומארצות הברית לספק תשובה לשאלת הגבולות, ו”אם לא יסכימו, יש לנו מה לעשות”.

בראיון טלוויזיוני אמר עבאס כי בכל משא ומתן עתידי יסרבו הפלסטינים לדון בפרטים טכניים לפני שתובהר שאלת הגבולות, וציין: “ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאין לה גבולות קבע”. בשבוע הבא צפויים ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת וראש המודיעין הפלסטיני מאג’ד פרג’ להיפגש עם שר החוץ האמריקאי ג’ון קרי, ולדברי עבאס הם יבקשו לקבוע גבולות בין המדינות: “נשאל את ישראל ואת ארה”ב מהם הגבולות, ונחכה יום ושבוע וחודש… אם יסכימו אז אנחנו עצמאיים, אבל לא נחכה עוד 20 שנה… אם לא יסכימו, יש לנו מה לעשות”, אמר.

לאורך סבב המשא ומתן האחרון התלוננו בצד הפלסטיני כי ישראל אינה מוכנה לקיים דיון רציני בסוגיית הגבולות. בפגישתו עם ח”כים ישראלים באפריל האחרון סיפר עבאס כי מאז חודשו השיחות לא התקיימו נידונו שאלות הליבה, ובראשן הגבולות, ודברים דומים אמר גם באוגוסט בשנה שעברה, זמן קצר לאחר חידוש השיחות. קודם לחידושן דחה נתניהו את דרישתו של עבאס להצהיר מראש כי המשא ומתן ייערך על בסיס גבולות 67′.

היום התייחס ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לסבב הלחימה שהסתיים שלשום. “המערכה האחרונה החזירה את הביטחון בהתנגדות כאפשרות מציאותית בעבור העם הפלסטיני”, אמר בנאום בקטאר. “הצפנו את הסוגיה הלאומית הפלסטינית והמצור על עזה מול הקהילה הבינלאומית. המשא ומתן המדיני שיפר את תדמיתה של ישראל בעולם, ואילו ההתנגדות חשפה בפניו את פניה. ישראל שוב אינה יכולה להציג את עצמה כקורבן והפכה למעמסה על העולם”. משעל דחה את דרישת ישראל לפירוז רצועת עזה ואמר כי “אין כוח בעולם שיכול לפרק את ההתנגדות מנשקה, נשק ההתנגדות הוא קדוש”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה