יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

חיילי האו”ם בגבול סוריה ברחו מפני אל-קאעידה לישראל



יילים מכוח אונדו”ף של האו”ם מפנים החל משעות הבוקר את המוצבים שלהם בגולן ונמלטים לצד הישראלי של האזור בשל חילופי אש עם ארגון לוחמי ג’בהת א-נוסרה. כך דיווחה היום בצהריים (שבת) רשת אל-ג’זירה הקטארית.

מדובר בכוח של חיילים פיליפינים הנמצאים במקום כחלק מכוחות האו”ם שמטרתם היא לשמור על הסכמי השלום והפסקת האש בין סוריה לישראל. על פי הדיווח באל-ג’זירה כוח של כמה עשרות פקחים הצליח לעבור לתחומי ישראל ואילו הכוח השני מנסה לזאת גם הוא. הבעיה עבורו היא שמעבר קוניטרה נמצא בשליטת המורדים ולכן לא ניתן לעבור דרכו.

עוד נאמר ברשת הקטארית כי גורמים צבאיים ישראלים אישרו את מעבר הפקחים וכי לא ידוע עד כה על הרוגים בחילופי האש עם כוחות א-נוסרה. כוח אונדו”ף כולו המוצב בגולן מאז מלחמת יום הכיפורים, מונה כיום 1,047 חיילים ועוד כ-70 אנשי מנהלה.

שר ההגנה הפיליפיני מסר כי חייליו המשרתים בגולן במסגרת כוח הפקדים של האו”ם מנהלים במהלך השעות האחרונות קרב יריות מול לוחמי ארגון ג’בהת א-נוסרה, שרק לפני יומיים חטף 44 פקחי פיג’י של האו”ם.

על פי הדיווחים, הכוחות ממוקמים בשני מוצבים הנמצאים במרחק ארבעה קילומטרים זה מזה. 35 חיילים מוצבים במחנה 69 ואילו 40 נוספים ממוקמים במחנה 68, כך מסר השר וולטיר גזמין. הלילה פרסם האו”ם הצהרה לפיה קיבל ערבויות ממקורות בכירים לביטחונם של החיילים הפיג’ים שנחטפו לפני יומיים.

בתוך כך גינתה שרת החוץ האוסטרלית ג’וליה בישופ, את חטיפת החיילים ותבעה את שחרורם המיידי, ללא תנאים. “אוסטרליה דורשת לשחרר את החיילים מכוח השלום באופן מידי וללא כל תמורה”, לשון ההודעה. גם מזכ”ל האו”ם באן קי מון קרא לשחרורם המיידי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה