יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

מדוע אנשי המילואים עדיין נמצאי בסוללות כיפת ברזל



מטחי הרקטות הבלתי פוסקים על שטחי ישראל מחייבים את לוחמי ההגנה האווירית, ביניהם גם משרתי המילואים של “כיפת ברזל”, להיות דרוכים ולהירתם למשימת ההגנה על העורף. “ההיענות של אנשי המילואים שלנו הייתה מעולה והם התייצבו מהר מאוד”, מספרת רס”ל אושרה בוזגלו, מפקדת מרכז גיוס בכנף הגנה אקטיבית וקצינת הקישור של כיפת ברזל. “לא היינו צריכים לחכות יותר מדי והצלחנו להרים כל סוללת מילואים תוך שעות”.

“כיפת ברזל” היא מערכת חדשה יחסית ומשרתי המילואים בה הם לרוב משוחררים טריים או סטודנטים צעירים שכל אחד מהם נאלץ לעזוב את שגרת החיים ולהתייצב. “זה לא פשוט לעשות מילואים ב’כיפת ברזל’. אנשי המילואים נמצאים בשטח במהלך כל הלחימה”, היא אומרת.

למרות הקושי להתנתק מהחיים האזרחיים, אנשי המילואים לא מהססים לרגע. “לא הייתה לי בכלל התלבטות או ספק שאני מגיע”, מעיד על עצמו רס”ל (מיל’) זיו גליק, מיירט באחת מסוללות המילואים. גם סרן (מיל’) אבנר יעקב, קצין שליטה מבצעים במפקדה מספר על הקשיים לעזוב את האזרחות. “הייתי צריך לעזוב את הלימודים באמצע תקופת מבחנים, לעזוב את הדירה ולעצור את החיים, אבל כשיש לחימה אין דבר כזה שלא באים”.

“אנחנו רואים את האיום בעיניים”
מערכת “כיפת ברזל” היא שחקנית עיקרית בהגנה על העורף. עובדה זאת נותנת למילואימניקים של המערכת לא מעט סיפוק וגאווה. “המדינה נמצאת בלחימה לא פשוטה ומי שנותן את ההגנה על האזרחים אלו הלוחמים הסדירים והמילואים”, אומרת רס”ל אושרה. “הם מרגישים תחושה של שליחות. יש מילואימניקים שמתקשרים לשאול מתי יקראו להם ויש כאלו שאפילו התנדבו”.

מבצע “צוק איתן” נכנס היום ליומו ה-50 ולא ניתן לדעת כמה זמן עוד תימשך המערכה. “אני נמצא כבר עשרות ימים במילואים וזה קשה אבל אנחנו נשארים חזקים”, אומר סרן (מיל) אבנר. “המשימה מאוד חשובה לנו, אנחנו רואים את האיום בעיניים ומתמודדים אתו. כשאני מסתכל על זה מהצד בתור אזרח אני גאה להיות חלק מזה”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה