יום שישי, 29 באוגוסט 2014

יהדות התורה 10 מנדטים, שס קורסת לשבעה • וכמה לפיד?

מסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה עולה: 61% מאזרחי המדינה היהודים חושבים שישראל "לא ניצחה במלחמה" • 72 אחוז מהציבור סבורים שתפקודו של גנץ היה טוב, רק 49 אחוז חושבים כך על נתניהו ומה היה קורה אילו היו נערכות כעת בחירות לכנסת? הבית היהודי הייתה הופכת למפלגה השנייה בגודלה, וש"ס הייתה מקבלת רק 7 מנדטים
נחמן גור

צילום: פלאש90
מנתוני סקר של חברת גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני שנערך השבוע עבור 'מעריב-סופהשבוע' עולה, כי רוב הציבור היהודי בישראל (58%) סבור כי הפסקת האש ללא הגבלת הזמן שנקבעה עם חמאס הייתה שגיאה שמבזבזת את הישגי צה"ל במהלך מבצע צוק איתן, וכי צריך היה להמשיך ולהכות בחמאס כדי לפרק אותו מיכולותיו הצבאיות.

על פי הסקר, רק 33% מהציבור הישראלי סבור כי הפסקת האש מול חמאס הייתה צעד נכון, שמייצר סיכוי לפתרון פוליטי באמצעות מצרים ואבו מאזן.

מנתוני הסקר, שבדק גם את המגמות הפוליטיות, עולה כי אילו היו נערכות כעת בחירות לכנסת היה גוש הימין-חרדים מקבל על פי הסקר 84 מנדטים, לעומת 36 מנדטים לגוש המרכז־שמאל.

פרופ' דגני סבור כי התוצאות מאשרות את הנטייה ימינה של הציבור בעתות מלחמה.

עוד קובע הסקר כי 61% מהציבור סבורים שישראל לא ניצחה במלחמה במובן של השגת מטרות המבטיחות שקט לאורך זמן. ניתוח הנתונים מלמד כי 28% ממשתפי הסקר מסכימים עם הקביעה לפיה "צה"ל ניצח במלחמה אבל ישראל לא ניצחה", 9% מסכימים מאוד עם הקביעה הזאת, ו-24% מסכימים איתה באופן חלקי.

בנוגע לתפקוד ההנהגה המדינית והביטחונית במהלך המבצע, זוכה הרמטכ"ל בני גנץ להערכה הגבוהה ביותר – 72% מהציבור סבורים שתפקודו היה טוב עד טוב מאוד. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון זוכה ל-53% הערכה מהציבור, הסבורים כי תפקודו היה טוב עד טוב מאוד. את הציון הנמוך מבין השלושה מקבל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעוד שבימים הראשונים למבצע הרקיעה הפופולריות שלו שחקים, עם תום המבצע סבורים רק 49% מהציבור שתפקודו היה טוב עד טוב מאוד, בעוד כ-20% הגדירו את תפקודו כגרוע עד גרוע מאוד.

ומה קורה בזירת המנדטים?

ראשית חשוב לציין, כי חישוב המנדטים בסקר נעשה על פי אחוז החסימה החדש, העומד על 3.25%, ואשר מקשה על מפלגות קטנות לעבור אותו.

על פי הסקר, שלוש סיעות בכנסת הנוכחית לא היו מיוצגות בכנסת הבאה: התנועה בראשות ציפי לבני, קדימה בראשות שאול מופז ומפלגת רע"מ-תע"ל.

ואלה הנתונים:

הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבל 32 מנדטים, לעומת 19 מנדטים שיש לו בכנסת הנוכחית (לאחר פירוק הליכוד ביתנו).

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת בסקר 17 מנדטים, לעומת 12 שיש לה כיום.

יש עתיד בראשות לפיד מתרסקת מ-19 מנדטים בכנסת הנוכחית לתשעה בלבד בסקר.

לעומת זאת, הבית היהודי בראשות בנט מבצע זינוק מרשים שהופך אותו למפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים, לעומת 12 מנדטים כיום.

על פי הסקר, מרבית מפלגות האופוזיציה מאבדות מנדטים. זאת, כחלק מהקריסה הגדולה של גוש המרכז־שמאל.

מפלגת העבודה בראשות בוז'י הרצוג מקבלת בסקר 12 מנדטים, לעומת 15 שקיבלה תחת מנהיגותה של שלי יחימוביץ' בבחירות האחרונות.

ש"ס בראשות דרעי מאבדת ארבעה מנדטים מכוחה, מ-11 ל-7.

והפתעת הסקר: יהדות התורה מטפסת משבעה ל-10 מנדטים.

מרצ בראשות גלאון שומרת על כוחה – שישה מנדטים.

בל"ד עם חמישה מנדטים וחד"ש עם ארבעה סוגרות את הרשימה.

הסקר נערך שלשום בלילה בקרב מדגם מייצג של 500 איש בציבור היהודי, מיד לאחר מסיבת העיתונאים המשולשת של נתניהו, יעלון וגנץ. עם זאת, הוכנסו אליו שקלולים הנוגעים להצבעה במגזר הערבי, שנערכו בנפרד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה