יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

טרגדיה: בני זוג יהודים נרצחו בטורקיה



בליל שבת נרצחו זוג יהודים בביתם באיסטנבול שבטוריקה. גופותיהם של בני הזוג, ז’אק וג’ורג’יה קראקו הי”ד, בני 69 ו-77, אותרו שעליהם סימני דקירה מרובים. עוזרת הבית, ממוצא טורקמאני, נמלטה מהמקום והיא החשודה המרכזית ברצח.

לאחר שבנם לא הצליח ליצור עמם קשר ועלה החשש כי דבר מה אירוע לזוג, הוא הזעיק שוטרים שפרצו לביתם. השוטרים מצאו את השניים מוטלים בחדר בקומה השניה.

בשכונת אורטאקוי שברובע בשיקטאש התגוררו הזוג, שהיו סוחרים אמידים וידועים בטרוקיה. השניים ייסדו את חברת הצמר הגדולה ביותר בטרוקיה “אורן באיאן”, והיו נחשבים לזוג ‘אמיד’ במדינה.

במשטרה המקומית בטורקיה מסרבים להגיד כי הרצח בוצע אל רקע אנטישמי, אך גורמים בקהילה היהודית מסרו לעיתון היהודי-אמריקאני “אלגמיינר”, כי “בשנים האחרונות, היו כמה מקרים של רצח אנשי עסקים יהודיים, אך אלה מעולם לא פוענחו, או שנטען שהמניע להם היה בסכסוכים מקומיים קטנים. הקהילה תמיד חשדה בטענות הללו”.

בקהילה היהודית הוסיפו ואמרו, כי “יש מידה של חוסר-אמון נגד הממשלה, בשל התקריות האנטישמיות האחרונות. יש גם מי שמאמין שהאמת על רצח בני הזוג לעולם לא תתברר, או שתהיה זו גרסה מעוותת של מה שבאמת קרה”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה