יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

חשיפה ראשונית: השב”כ תפסו ערבים תושבי ישראל ששיתפו פעולה עם החיזבאללה



הותר לפרסום: השב”כ והמשטרה עצרו 4 ערבים מהצפון בחשד שבמסגרת סחר בסמים מלבנון, הופעלו ע”י חיזבאללה גם להעברת אמצעי לחימה שנועדו לפעילות טרור נגד ישראל. 2 מהם הואשמו במגע עם סוכן חוץ. השב”כ: המעצרים סיכלו ככל הנראה פיגועים.

ערבים ישראלים הואשמו בסיוע לחיזבאללה: במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל שנערך בחודש האחרון, נעצרו מספר ערבים ישראלים, סוחרי סמים, החשודים בכוונות לפעילות טרור בהכוונה ישירה של חיזבאללה, שניים מהם הואשמו בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, עסקה בסם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע – כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

בשבועות האחרונים בוצעה פעילות נרחבת שנועדה לחשוף את פעילותם של סוחרי הסמים בישראל מול סוחרי הסמים בלבנון, המופעלים על ידי חיזבאללה. המהלך הסיכולי המשותף לשב”כ ולמשטרה כלל טיפול חקירתי ומניעתי בשורת אזרחים ישראלים המוכרים בין היתר כסוחרי סמים ושעמדו בקשר ישיר עם סוחרי סמים בדרום לבנון, הידועים בקשריהם לחיזבאללה.
ארבעת החשודים שנעצרו: עא-חלים עפיף עבד אל-כרים עבאס ואחיו, עז-אל-דין עפיף עבד אל כרים עבאס, תושבי נחף, ואחמד מוחמד עבדאללה מזאריב וריאד מוסטפא עבדאללה מזאריב מבית זרזיר. נגד האחרונים כבר הוגשו שני כתבי אישום בפרשה.

במהלך חקירתם בשב”כ נחשף הקשר של הנחקרים לג’ורג’ נימר, נוצרי תושב מרג’ עיון, סוחר סמים ופעיל חזבאללה, שכלל השמשת אמצעי תקשורת, העברת סמים לידיו ובניית תקשורת בטוחה לצורך ביצוע העברת אמל”ח.

כמו כן, עלה במהלך החקירה כי בכוונת נימר היה להעביר אמל”ח לישראל, בנוסף לסמים – וכי לצורך כך אף בוצעו סיורי שטח בסמוך לגבול לבנון, על מנת להכשיר את ההברחות שתוכננו. הארבעה שנעצרו ניצלו את קשריהם עם נימר גם למטרות ביטחוניות ובמסגרת החקירה נתפסו גם אמצעי לחימה לא חוקיים ברשות אחד הנחקרים.

במהלך החקירות עלה חומר מודיעיני, אשר הרחיב את תמונת המודיעין אודות הקשרים המסועפים של סוחרי הסמים, שנוצלו על ידי חזבאללה על מנת לקדם פעילות טרור בישראל. עוד במסגרת הפרשייה נעצרו ונחקרו על ידי משטרת ישראל 12 סוחרי סמים ישראלים נוספים.
כלל מהלכי החקירות שבוצעו על ידי השב”כ ומשטרת ישראל חושפים תשתית רחבה של סוחרי סמים ישראלים שפעלו מול סוחרי סמים לבנונים המוכרים בקשריהם עם חיזבאללה. לא מן הנמנע כי כתוצאה מסיכול זה, שובשו תוכניות ארגון החיזבאללה למימוש פעילות נגד ישראל במהלך ימי מבצע “צוק איתן”.
ביולי 2012 נחשפה פרשייה רחבת היקף במסגרתה הוברחו על ידי חיזבאללה לישראל 20 ק”ג חומר נפץ ומספר מערכות הפעלה. חומר הנפץ נארז באופן זהה לסמים, וההברחה בוצעה על בסיס פלטפורמה של סוחרי סמים לבנונים וישראלים. בסה”כ נעצרו במסגרת הפרשיה קרוב ל-20 סוחרי סמים ישראלים, רובם סברו כי מבריחים סמים, ולא היו מודעים כלל לכך שמעורבים בהברחת חומר הנפץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה