יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

mako: פרסום ראשון: כך יפונו תושבים מעוטף עזה

שעות אחרי ששר הביטחון הצהיר כי מי שיבקש לעזוב את אזור עוטף עזה להתרעננות יקבל סיוע מהמדינה, תושבים רבים ביישובים שסופגים אש בלתי פוסקת בימים האחרונים כבר ביקשו להתפנות

אחרי סוף שבוע של ירי בלי הפסקה, ביישובי עוטף עזה נערכים לפינוי מאורגן של התושבים: במהלך ביקור ביישובי הדרום הצהיר אתמול (שבת) שר הביטחון משה (בוגי) יעלון כי המדינה תסייע לתושבים שיבקשו לעזוב את האזור להתרעננות, והלילה אנחנו חושפים פרטים לגבי מנגנון הפינוי שכבר נכנס לפעולה.

על פי התוכנית, כל תושב שירצה לצאת להתרעננות יודע למועצה האזורית אליה הוא משתייך, כאשר נציגי המועצה יתאמו את הפינוי מול מינהלת רח״ל. התושבים ישוכנו באכסניות נוער על חשבון המדינה.

לחדשות 2 Online נודע כי כבר עכשיו פנו תושבים רבים משלושה ישובים - נחל עוז, עין השלושה וכיסופים - לגורמים הרלוונטיים, בבקשה להתפנות מהאזור עד יעבור זעם.

על רקע התחושות הקשות בקרב תושבי יישובי עוטף עזה לאחר מותו של דניאל טרגרמן בן ה-4 מפצצת מרגמה, נפגש אתמול יעלון עם ראשי הרשויות באזור והבטיח לסייע לתושבים שמעוניינים להתפנות מחשש להמשך הירי. לדברי יעלון, משרד הביטחון יסייע לתושבים שחשים חוסר ביטחון ביישובים.

גם סגן שר החוץ צחי הנגבי התייחס לסוגיה. בראיון לתכנית ״פגוש את העיתונות״ הוא אמר כי "מדובר בהחלטה אישית עבור כל משפחה. כשאין לנו מענה לנושא הפצמ"רים אז הרי ברור שצריך לעשות כל מאמץ לסייע למשפחות שלא יכולות להיות ברולטה הרוסית הזאת״. לדבריו, ״צריך לתת את כל הסיוע כדי שהחיים בעוטף עזה יהיו הכי קלים שניתן עד שהרגיעה תושג".
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה