יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

פוענחה תעלומת זהותו של הבריטי מדאעש שערף את ראש העיתונאי האמריקני



סוכנויות המודיעין בבריטניה פענח את זהותו של “ג’ון הג’יהאדיסט”, לוחם “המדינה האיסלאמית” (דאעש) ממוצא בריטי החשוד ברצח העיתונאי האמריקני ג’יימס פולי שנחטף בסוריה – כך דיווח לפנות בוקר (ראשון) ה”סאנדיי טיימס” מפי מקורות ממשל בכירים בלונדון.

המקורות לא מסרו פרטים על אודות זהותו של החשוד, אולם לפי ה”סאנדיי טיימס”, מדובר בעבד אל-מאג’ד עבד אל-בארי, צעיר בן 23 שעזב בשנה שעברה את בית משפחתו המפואר במערב לונדון והצטרף לשורות המורדים הסונים הקיצונים. דווח כי לאחרונה צייץ בארי בטוויטר תמונה שבה הוא נראה מחזיק ראש של אדם שנפגע בקרבות. בסרטון ההוצאה להורג שפרסם ארגון הטרור בשבוע שעבר נראה אדם בעל מבטא לונדוני, והדבר עורר זעזוע במדינות המערב ובבריטניה בפרט.

במקביל לזהותו של החשוד ברצח פולי, שנעדר בסוריה חודשים ארוכים בטרם הוצא להורג, פרסם העיתון הלונדוני גם דברים שכתב שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד, ובהם הזהיר מפני הסכנה הטמונה בדאעש, ש”הופך חלקים נרחבים מעיראק ומסוריה למדינת טרור ולבסיס לשיגור מתקפות נגד המערב”. האמונד התריע כי אם הטרוריסטים לא ייעצרו, “במוקדם או במאוחר הם ינסו לתקוף אותנו על אדמת בריטניה”.

שר החוץ הבריטי גם האשים את רוצחו של פולי ב”בגידה מוחלטת” בכל מה שהעם הבריטי מאמין בו, וציין כי מחריד לחשוב שהאדם שביצע את המעשה גדל וחונך בבריטניה. הוא הוסיף ואמר כי רצח העיתונאי האמריקני הוא “תמרור אזהרה שהקיצוניות האיסלאמית בעיראק ובסוריה לא גורמת סבל רק במדינות אלה – האידיאולוגיה הברברית מאיימת גם עלינו בבית”. בקהיליית המודיעין בלונדון מעריכים כי כ-20 אזרחים בריטים המונעים מאידיאולוגיה קיצונית יוצאים מדי חודש לסוריה ולעיראק על מנת להילחם שם בשורות “המדינה האיסלאמית”.

בתוך כך, אמש קרא האו”ם לנקוט במהירות פעולה שתמנע טבח המוני באמרלי, עיר קטנה בצפון עיראק המאכלסת כ-15 אלף תושבים, רובם שיעים בני המיעוט הטורקמני, שנתפסים בעיני דאעש כבוגדים. העיר נתונה תחת מצור של אנשי “המדינה האיסלאמית” זה שמונה שבועות. כ-400 אנשים, חלקם ילדים ונערים, מנסים להגן על העיר מפני הקיצונים האיסלאמיסטים. חמושי “המדינה האיסלאמית” מצדם הטמינו מוקשים והציבו צלפים כדי למנוע מהתושבים להימלט על נפשם.

השליח המיוחד של האו”ם למשבר בעיראק, ניקולאי מלאדנוב, אמר כי הוא “מודאג ביותר” מדיווחים שלפיהם באמרלי אין מים וחשמל, וגם המזון והציוד הרפואי שם הולכים ואוזלים. מלאדנוב קרא לממשלה בבגדאד להעביר סיוע הומניטרי ולפעול לחילוץ התושבים. “מצב האנשים באמרלי נואש והוא דורש פעולה מידית שתמנע טבח של אזרחים”, אמר השליח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה