יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

תעלומה: מדוע איסמעיל הנייה פונה לבית חולים



ראש ממשלת חמאס בעזה לשעבר, איסמעיל הנייה, הובהל אמש (רביעי) לבית חולים. טרם נמסרו פרטים נוספים על מצבו או על הנסיבות שבגללן הוא נזקק לטיפול רפואי.

אתמול, אחרי 50 ימי לחימה במסגרת מבצע “צוק איתן”, יצא הנייה מהבונקר והגיע ל”חגיגות הניצחון” עם ההמונים בעזה. “התחלנו את המערכה בירי לעבר חיפה וכך גם סיימנו”, אמר הנייה להמונים שהריעו לו. “שרטטנו קו התקדמות לירושלים. נחזיר את הפליטים לבתיהם. לא חגגנו את עיד אל-פיטר, אבל היום אנחנו חוגגים את חג הניצחון.

“אנו מברכים את כל השאהידים והלוחמים. המלחמה – שטרם נראתה כמותה – נמשכה 51 יום. אין לנו מילים לתאר את גודל ההישג. המערכה הראתה כמה חמאס התפתח בשנים האחרונות. עברנו במהלך המבצע מהגנה מפני התוקפנות – להתקפה על השטח הציוני”. הוא הוסיף, כי בשמונה השנים האחרונות העם הפלסטיני בעזה חי תחת מצור וכי “גדודי אל-קסאם הביסו את צה”ל באוויר, בים, בקרקע ומתחתיה”.
הנייה התייחס גם למחיר הכבד ששילמו הפלסטינים בלחימה, לאחר שיותר מ-2,000 בני אדם מצאו את מותם ברצועת עזה. “אנחנו מגנים על האדמה”, הצהיר הנייה. “ההרוגים הם הסמלים של הניצחון שלנו. הסמלים של הכבוד הלאומי שלנו ברכות, תשואות להרוגים ולקורבנות שנפלו במהלך המערכה”.

יום קודם לכן, זמן קצר לאחר כניסתה של הפסקת האש בין ישראל לחמאס לתוקף, יצאו בכירים בארגון חמאס מהבונקרים שבהם הסתתרו במהלך מבצע “צוק איתן”, ביניהם גם מחמוד א-זהאר, חבר ההנהגה המדינית של חמאס בעזה.

הבכירים יצאו במכוניותיהם כדי להשתתף בחגיגות השמחה שהחלו הערב ברצועה. הם נופפו לשלום אל עבר העוברים והשבים וזכו למחיאות כפיים. גם דוברי הארגון, סאמי אבו זוהרי ופאוזי ברהום, שהופיעו פעמים רבות במהלך המבצע מול המצלמות אך הקפידו לעשות זאת ממתחם בית החולים ברצועה, השתתפו בחגיגות ברחובות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה