יום שני, 4 באוגוסט 2014

הדר גולדרין הי"ד מנגן שלום עליכם


תגובה 1:

  1. זה לא הדר גולדין
    ידידיה מאיר כתב על זה:
    "ועוד מעלילות הווטסאפ במלחמה:
    בדיוק לפני שבוע, ביום שישי שעבר, שעות ספורות אחרי שהתפרסם דבר חטיפתו של החייל הדר גולדין, התחיל לרוץ סרטון מרגש (מאוד) שבו נראה גולדין במדי צבא מנגן בכינור את השיר "שלום עליכם" מתוך זמירות שבת ומאחל בסוף "שבת שלום".
    אני מניח שמאות אלפים קיבלו אותו כמוני, במהלך השבוע, שוב ושוב. צפיתי בסרטון והתעצבתי (מאוד) על שירת חייו של החייל המתוק והרגיש הזה שככה נגדעה, אבל אז שמתי לב שהוא מוכר לי מאיזה שהוא מקום. רגע, הוא לא ממש דומה לגבריאל שוראקי, הכנר המוכשר שליווה ערב מוזיקלי שעשיתי לאחרונה עם אהרון רזאל? רגע, למה רק דומה? זה לא הוא עצמו? לא, לא יכול להיות, הרי כולם הרי אומרים שזה החייל שנהרג. אפילו התקשורת הראתה את הסרטון הזה. אבל בעצם, מה הסיכוי שקרה כזה צירוף מקרים: שני בחורים צעירים שכה דומים ושניהם מפליאים לנגן בכינור?
    לקח לי כמה ימים לתפוס את שוראקי. כנרים בדרך כלל שמים את הטלפון שלהם על שקט. וזה מה שהוא סיפר לי בסוף: "לפני כשנה בעת שירותי הצבאי, כמוזיקאי מצטיין, נשארנו שבת בבסיס תל השומר. דקות לפני כניסת שבת עלה הרעיון לצלם בסלולרי סרטון מאולתר של השיר המוכר, חבר שלי צילם, העלנו ליוטיוב, האתר הרשמי של צה"ל שיתף, ומשם זה הפך להיט. פתאום בשבוע שעבר מישהו החליט שהכנר בסרטון זה החייל שנחטף ומאז אני מקבל טלפונים מכל מי שמכיר אותי אם הכול בסדר. אפילו קרובים שלי מצרפת צלצלו בבהלה".
    אז כן הוא בסדר, ובעצם מה הסיפור הגדול, כולה מישהו שרצה לרגש את עם ישראל. וגם שוראקי עצמו ביקש ממני "אבל אל תוציא את זה בקטע שלילי, אני לא רוצה שזה ייצא קטע של אנטי". אוקי, אז לא אכתוב מה זה אומר עלינו, ועל הרצון שלנו לפעמים להעציב ולרגש בלי לדייק, כאילו המציאות אינה מספיק עצובה ומרגשת גם ככה."

    השבמחק