יום שבת, 21 ביוני 2014

"הופכים כל אבן, וזו לא מטבע לשון"


לוחמי צה"ל ממשיכים לחפש אחר עקבות הנערים החטופים בשטח נרחב ממערב לחברון • סורקים בורות מים ומערות, נכנסים לבתים ומתחקרים תושבים

לילך שובל


המבצע נמשך בשיתוף כל הכוחות

במהלך סוף השבוע, התמקדו החיפושים אחר הנערים החטופים בשטח ממערב לחברון. לפי קצין בכיר, ההחלטה על ריכוז הכוחות בגזרה זו לא נובעת מ"ידיעת זהב" מודיעינית שהתקבלה, אלא כתוצאה מהשערה שהחוטפים או החטופים נמצאים באזור.

לאור זאת, מיום שישי בשעות הצהריים סרקו מאות חיילי חי"ר מחטיבות הצנחנים, הנח"ל וכפיר, את השטח שנקבע. "החיילים סורקים מטר-מטר, גדודים שלמים סורקים כל מעיין, כל מסתור, כל מערה", אמר היום קצין בכיר. "אנשים מתוחקרים, נכנסים לבתים. מאות חיילים הולכים קילומטרים בתנאי שטח קשים ולא עוצרים לרגע".
לצורך החיפושים, בודקים החיילים גם מאגרי מים ולעיתים אף שואבים אותם. "הם הופכים כל אבן, וזו לא מטבע לשון. כל שיח, כל טרסה, כל בריכת מים", ציין הבכיר. לדבריו, בימים הקרובים, צפויים מאמצי החיפוש להמשיך באזור זה, כאשר המפקדים מקבלים לידיהם תא שטח, ורק לאחר שמצהירים כי סרקו אותו עד תום, הם עוברים לשטח הבא.


הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, הגיע היום לשטח ושוחח עם הכוחות. גנץ ביצע הערכת מצב עם סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט, מפקד פיקוד מרכז אלוף ניצן אלון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי. במהלך דבריו לחיילים, אמר רא"ל גנץ: "יש שלוש משפחות שנורא מחכות, יש עם שנורא מסתכל, יש צבא שעושה את העבודה שלו והפעם זה התור שלכם".

המתנדבים החרדים מפנקים את החילים

שר הביטחון והרמטכ''ל עוקבים מקרוב

חברון הופכים כל אבן


מפקד חטיבת הצנחנים אלוף משנה אליעזר טולדנו, שחייליו הוקפצו לשטח זמן קצר לאחר החטיפה, אמר היום: "המשימה החשובה ביותר שלנו היא איתור החטופים. המשימה השנייה היא איתור החוטפים והשלישית פגיעה בארגוני הטרור בראשות חמאס. החטיבה נכנסה למצב חירום, ובימים האחרונים החיילים עובדים בשצף-קצף, מנסים להפוך כל אבן אפשרית לאיתור החטופים".


"הלוחמים שלי מרגישים שליחות ומחוברות למשימה בצורה מיוחדת. למרות תנאי השדה שהם חיים בהם שבוע שלם, הברק והזיק בעיניים לא נמוג, והם עיקשים ונחושים למצוא את הילדים ולהשיב אותם למשפחותיהם", ציין מפקד חטיבת הצנחנים. "למרות השמש הצורבת, העליות והירידות, אף אחד מהחיילים לא שואל מתי יוצאים הביתה. הם מרגישים גאים להיות חלק מהמערכה. אנחנו בודקים כל שביב מידע שניתן לאחוז בו כדי לפצח את זה. אנחנו הופכים כל אבן, מחלקים את השטח לפרוסות קטנות. האנרגיות מופנות לחפש נקודת מסתור או רמז שנוכל לפתח אותו. אין לנו סימני קריאה, אלא סימני שאלה. אנחנו מעלים השערות ומפריכים אותן. מספיק שנדרוך במקום, נפתיע מישהו והוא יעשה פעולת שטות מצידו".


לפי אל"ם טולדנו, "כחבריי המח"טים, אני מרגיש שהזמן הוא לא פונקציה. הזמן שאני חושב עליו הוא הזמן של האמא שיושבת וחושבת איפה בנה. זה לא עוד אירוע, האירוע צורב את כולנו. יש לנו הרבה סבלנות. אי אפשר להסתכל על האירוע כאילו עוד רגע הוא נגמר. צריך להסתכל על המשימה ולא על השעון. אני מאמין שנמצא אותם, ועם האמונה הזו החיילים הולכים ביום ובלילה".
נער פלשתיני נהרג בדורא


בסך הכל, בלילה שבין שישי לשבת, פעל צה"ל במספר כפרים, ועצר עשרה פלשתינים. בצבא מציינים כי מספר העצורים ירד לאור ריכוז המאמץ בסריקת השטח. בין חמישי לשישי נעצרו 25 פלשתינים, ובלילה שבין חמישי לשישי אף נהרג נער פלשתיני בדורא. לפי קצין בכיר, הצבא נתקל בהתנגדות מועטה ביחס למה שהפעיל בשטח.
בסוף השבוע הבא עתיד להתחיל חג הרמדאן, מה שיגביר ככל הנראה את החיכוך בשטח בין הפלשתינים לבין כוחות צה"ל המנסים לתור אחר הנערים. אם חלילה לא תהיה פריצת דרך משמעותית השבוע, יאלץ צה"ל לחשוב כיצד להמשיך את הפעולה אל מול האוכלוסיה הפלשתינית.


במקביל, ממשיכים בצבא לפקוח עין על הנעשה ברצועת עזה. בשבוע האחרון גבר מעט הירי לעבר שטחי הנגב המערבי, אך בצה"ל מציינים כי מי שיורה לעבר ישראל אינו ארגון החמאס, שאינו מעוניין כעת במערכה עם ישראל, אלא דווקא ארגונים סוררים, ובין היתר הג'יהאד האסלאמי. לאור המאמצים באיו"ש, מגיב צה"ל בתקיפות יחסית על כל ירי, כאשר רק בלילה שבין חמישי לשישי נתקפו שלושה משגרים מוטמנים בצפון רצועת עזה, מוקד פעילות טרור במרכזה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה