יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

המשפחה החרדית לא מבקרת את הבן החייל הפצוע

חיילים חוזרים בשאלה: פצועים ללא ההורים

שלושה חיילים חרדים לשעבר נפצעו השבוע ברצועה. שניים מהם נשארו בודדים גם בבית החולים
משה הלר

לבד בבית החולים: שלושה חיילים יוצאים בשאלה, שבני משפחותיהם ניתקו את הקשר איתם בעקבות גיוסם, נפצעו במהלך הלחימה במבצע צוק איתן. רק אחת מהמשפחות נאותה לקבל בחזרה את בנה הפצוע. שני האחרים מקבלים בינתיים את החיבוק שהם כל כך צריכים מארגוני הסיוע שתומכים ביוצאים בשאלה.

החייל הראשון נפצע קל ברגלו ובבטנו מרימון שמחבל השליך על חיילים שסרקו מבנים. כיוון שהוריו המתגוררים במאה שערים נידו אותו מהמשפחה, היחידים שהגיעו לבקר אותו אחרי פציעתו היו קרובי משפחתו הרחוקים יותר וחבריו. אחד החברים סיפר שמאז שהצעיר עזב את העולם החרדי, הוריו החליטו לנתק עימו לחלוטין את הקשר. גם אחרי שנודע להם על פציעתו בחרו לא לבקר אותו.

החייל עצמו סיפר בראיון ל"ידיעות ירושלים" שתקופה קצרה אחרי שעזב את העולם החרדי נודע לאביו, שמזוהה עם הפלגים הקיצוניים, שבנו עומד להתגייס לצה"ל. ביום הגיוס הגיע האב עם חבריו לקהילה להפגין מול לשכת הגיוס.

חייל נוסף שנפצע במהלך הלחימה אושפז לפני חמישה ימים ב'סורוקה' ומשפחתו לא ביקרה אותו מאז. לדברי אחד מחבריו, רק ביום שני הגיעו אחיו. מאיר נאור, מקבוצת 'יוצאים נכנסים ללב', סיפר השבוע שכששמע על המקרה נסע לשם עם מתנדבים נוספים והעניק לחייל מתנות וחבילות מזון.

חייל שלישי, שנפצע קל בתחילת השבוע, למד עד לפני חצי שנה בישיבה, פרש והתגייס לצה"ל. קרוב משפחתו סיפר שבניגוד לשתי המשפחות האחרות, משפחתו דווקא החליטה לקבל אותו בחזרה בשעת צרה זו, וכך גם אביו שנחשב רב מוכר במגזר. אחרי טיפול קצר בבית החולים שב החייל לבית משפחתו והוא מתכוון להישאר איתם עד להחלמתו המלאה.

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה