יום שני, 11 באוגוסט 2014

כל הפרטים על הפסקת האש שהתחילה ב1:00 בלילה למשך 72 שעות




גורמים מדיניים רשמיים בישראל מוסרים כעת כי ישראל נענתה להצעת מצרים להפסקת אש זמנית נוספת של שלושה ימים החל מהלילה.

הגורמים מוסיפים כי “בהתאם להודעת ישראל שלא תנהל משא ומתן תחת אש, רק אם אכן תהיה הפסקת אש מלאה הלילה בשטח יגיע מחר הצוות הישראלי שוב למצרים”.

“שני הצדדים, הישראלים והפלסטינים, הגיעו להסכם הפסקת אש בת 72 שעות שתיתן את האות לפתיחה רצינית ומשמעותית של משא ומתן להפסקת אש ממושכת”, אמר המקור הבכיר, המקורב לשיחות בקהיר.

המקור הוסיף כי “המשלחת הישראלית שעזבה את המגעים בקהיר לפני כשלושה ימים, ברגע שתמה הפסקת האש, תחזור למצרים הערב כדי להמשיך בשיחות תחת הפסקת האש”.

בתוך כך, יותר מ-30 רקות ופצצות מרגמה נורו מהבוקר משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, למועצות האזוריות חוץ אשקלון ושער הנגב. חלק מהרקטות יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל ואחרות נפלו בשטחים פתוחים.

בנוסף, משרד הביטחון הודיע בשעות הצהריים על סגירת מעבר הסחורות בכרם שלום, זאת “בעקבות ירי רקטות מתמשך ומכוון לעברו”, לשון ההודעה. החלטת משרד הביטחון התקבלה לאחר מספר רקטות שנורו לעבר מעבר כרם שלום בשעה 06:00 בבוקר, ושפגעו במתחמי העבודה במעבר. בנוסף, סביב השעה 12:30 בצהריים נורה מטח רקטות נוסף שפגע גם הוא ישירות במתחם.

מרשות המעברים במשרד הביטחון נמסר כי “לאחר ירי מתמשך ומכוון לעבר מעבר כרם שלום, במהלך הבוקר והצהריים, ירי שכמעט ופגע במשאיות שנשאו חומרים דליקים בדרכן לרצועה, החלטנו באופן חריג לסגור את המעבר, כדי להגן על שלום העובדים והסוחרים”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה