יום חמישי, 7 באוגוסט 2014

חרדים בהר נוף: לא נסכים לאוניברסיטה בתוך השכונה

חרדים בהר נוף: אוניברסיטה זה פיתוי לשכונה

חרדים מהזרם הליטאי בשכונה המזוהה עם ש"ס מתנגדים להקמת קרית חינוך בשטח של 35 אלף מ"ר בכניסה להר נוף. לא נשתוק על הכוונה להכניס אלינו חילוניות, הם מבטיחים ומוסיפים: גם היקף הבנייה יפגע בשכונה שיש לה כניסה אחת בלבד
ציפי מלכוב

"להביא אוניברסיטה לשכונה חרדית זו חציית קו אדום, זה רצון להכניס חילוניות לתוך הציבור החרדי בכוח, ועל זה אנחנו נציגי הציבור החרדי לא נשתוק ולא נעבור לסדר היום", אומר השבוע חבר מועצת העירייה אליעזר ראוכברגר, הנמנה עם הפלג הליטאי, על הכוונה להקים קריה אקדמית בהר נוף.

המכללה אמורה להשתרע על פני שטח בנוי של 35 אלף מ"ר בכניסה להר נוף החרדית.


החרדים מנסים "לצמצם נזקים". אילוסטרציה ( צילום: shutterstock )

ביום חמישי שעבר אישרה הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית, ועכשיו מנסים החרדים במועצת העירייה לעשות הכל כדי, לדבריהם, "לצמצם נזקים".

הפרויקט אמור לקום בשטח שבין רחוב דוד רוזנטל לבין הוואדי הסמוך. הוא יתנשא לגובה של שלוש קומות מעל קומת הכניסה וייבנו עוד ארבע קומות מתחת לה. גג המבנה יפותח כגג ירוק ויכלול שטחים ציבוריים פתוחים וכן מעבר ציבורי.

החרדים במועצה מתנגדים מהותית לשני עניינים. הראשון שבהם הוא עצם הכנסת מכללה אקדמית לשכונה חרדית. ראוכברגר, לשעבר יו"ר המינהל הקהילתי בהר נוף: "בעוד ילדינו ילמדו תורה, לא יכול להיות שיכניסו מוסד שמלמד כל מיני נושאים שעלולים לפתות את הילדים שלנו לצאת לתרבות רעה. אין לי בעיה שיידעו חשבון, אבל כל הנושאים האחרים פסולים ומיותרים מבחינתנו", הוא אומר.

ההתנגדות השנייה נוגעת להיקף הבנייה המוצע. לטענת ראוכברגר, עיקר ההתנגדות היא לגודל העצום של התוכנית. לדבריו, "בנייה בהיקף של 35 אלף מ"ר תעמיס על תשתיות השכונה, שסובלת מבעיות חניה ויש לה כניסה אחת בלבד".

חבר המועצה הליטאי מציע להוריד את היקף הבנייה לעשרת אלפים מ"ר, ואז לא תהיה התנגדות מצדו.

גם סיעת ש"ס מתנגדת לתוכנית הענקית. לטענת סגן ראש העירייה צביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס, הוא עושה הכל כדי לצמצם אותה בגלל נפחיה.

מנגד גורמים בעירייה טוענים כי "עולה הרושם שמאחורי הטיעונים בדבר בעיות חניה עומד שיקול נוסף והוא התנגדות להקמת מוסד שאינו תואם את האידיאולוגיה של החרדים".

בשלב זה עדיין לא ידוע איזו מכללה תוקם במקום. סגן ראש העירייה יוסי דייטש החבר בוועדה המחוזית אומר כי יפורסם מכרז וכל גוף אקדמי שירצה ויעמוד בתנאי הסף יוכל להתמודד.
בשלב זה מסתמן כי אלה שיתמודדו על בניית מכללה במקום הם קמפוס שטראוס, קמפוס אונו, אוניברסיטת בר־אילן, ואולי גם הרבנית עדינה בר שלום, בתו של המר"ן, המפעילה מכללות לבנות חרדיות.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה