יום שישי, 15 באוגוסט 2014

חרדים דורשים מהמלון: הסירו הפסל של בן גוריון

פניו של ראש הממשלה הראשון מפארות את הכניסה למלון 'רימונים גלי כנרת' בעיר באמצעות פסל חדש, ואת החרדים זה מרגיז. פעיל חברתי: נעורר את החילונים. רשת רימונים: "גאים להנציח את זכרו במלון שבו התארח פעמים רבות"

שלום אלבז
"קיבלתי טלפון ביום שני בבוקר מאדם חרדי שהגיע למלון רימונים וראה בכניסה פסל של בן גוריון. הוא סירב להיכנס למלון", כך טוען הרב גבריאל חוברה, רב מוכר בקהילה החרדית בטבריה שנדרש לסוגיה.

בימים האחרונים הוצב בכניסה לבית המלון פסל ענק עם פניו של מי שהיה ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון.

אולם בקהילה החרדית בעיר טוענים כי מדובר בעבירה על אחד מעשרת הדיברות, "לא תעשה לך פסל וכל תמונה".

חוברה: "בדקתי את הדברים ולא ברור לי מה הסיבה להצבת הפסל. אולי בן גוריון היה לקוח של המלון לפני 50 שנה והיום החליטו לזכור אותו. אבל לאחר מספר שיחות עם אישים מהקהילה בעיר הבנתי שתושבי טבריה החרדים מוחים על כך, ובצדק. על פי היהדות אסור לעשות פסל, ואם חרדים רוצים להיכנס למלון יש בעיה. רק השבוע קראנו בעשרת הדיברות את האיסור הזה".



מלבד הפסל עצמו, לחוברה יש גם טענות על המיקום שבו הוא הוצב, סמוך לקברי צדיקים בעיר. "מאז ומתמיד עם ישראל נזהר", הוא אומר, "ולעתים נכשל באיסור הקשה הזה, אבל זו חוצפה גדולה שהפסל עומד מול בית העלמין העתיק של טבריה, שבו קבורים גדולי עולם, צדיקי כל הדורות".




הפסל בכניסה למלון (צילום: שלום אלבז)

הרב אשר עידן מצטרף למחאה החרדית: "אנחנו נמצאים במדינה יהודית ואסור לבעלי המלון להתרגל לכך שהכול מותר בצורה מופקרת בזמן שיהודים משתמשים במקום זה. לא ייתכן שנשתוק על דברים שבפרהסיה".

ליאור פרץ, פעיל חברתי טברייני, זועם על הכפייה הדתית בטבריה, להגדרתו. "זה מתועב", הוא אומר, "הציבור החרדי לא עושה את זה במחשכים כבעבר, זה כבר גלוי. הם רוצים להעלים סממנים תרבותיים חילוניים. לא נאפשר להם לעשות את זה ונתארגן על מנת לעורר את הציבור החילוני לפני שיהיה מאוחר. לא נוותר על טבריה, בן גוריון יהיה שם על אפם ועל חמתם".

בקהילה החרדית בעיר מבהירים כי הם שוקלים את האפשרות לפעול נגד המלון וקראו לרבנות הראשית לשקול את תעודת הכשרות שלו. מהרבנות הראשית נמסר: "מבלי לנקוט עמדה בשאלה ההלכתית בנוגע לפסל של בן גוריון, ברור שלא מדובר בעניין הנוגע לכשרות המזון, ולכן אין הצדקה להסיר את הכשרות מבית המלון בשל עילה זו בלבד".

מרשת מלונות רימונים נמסר: "רשת רימונים כוללת מלונות מובילים בכל הארץ. במלונות הרשת מתארחים מאות אלפי אורחים בשנה, בהם עשרות אלפים מהמגזר החרדי והדתי הנהנים מחופשה לשביעות רצונם המלאה ונהנים מכשרות מהודרת. רשת מלונות רימונים גאה להנציח את זכרו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל במלון רימונים גלי כנרת, מלון בו נהג להתארח מספר רב של פעמים, כפי שנעשה באלפי מוסדות ציבור ובערים רבות בכל רחבי ישראל בצורה מכובדת ומכבדת".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה